mandag 8. september 2008

Tilbake til høst og høstkos....

Ja, da er jeg tilbake fra årets tur til Hellas -
reiste fra sensommer, og kom tilbake til høsten i Norge...

Har hatt 14 fantastiske dager på herlige Kos,
og er tilbake med kofferten full av ferieminner... :o)
Så snart jeg har fått oversikt over de ca 600 bildene jeg har tatt,
skal jeg komme tilbake med en liten stemninsrapport....

Dagens innlegg skal derimot omhandle noe annet....
Vel hjemme lå det nemlig en melding til meg i innboksen, med beskjed om at høstens runde i "gave alongen" er i gang, og jeg har for første gang fått tildelt min "hemmelige venn".

Sommeren er over og høsten er kommet,
og tema for "gave alongen" er "høstkos"!

Selv om jeg drøyer sommeren lengst mulig,
må jeg si at høsten er en fantastisk tid. Naturen byr på de vakreste
farger, og lufta blir så utrolig klar og frisk.

For meg bestyr høst "innetid" - da er det tid for å tenne masse stearinlys...

...inviterere til hyggelige vennetreff med god mat og vin,
eller kanskje bare krype under pleddet i sofakroken
og lese en god bok....

Ikke minst blir det bedre tid for hobbysysler, og prosjektene er alltid mange. I tiden frem mot jul blir det mye kortproduksjon og det er julegaver som skal lages...

Mitt nye prosjekt for høsten, er at jeg har begynt å hekle på bestemorsteppe...!! Helt utrolig, jeg som ikke engang visste "opp og ned" på en heklenål, koser meg nå med heklenåla i hånda..... :o)

Alt dette - og mere til - er ting som for meg inngår i høstkosen....

Ha en fortsatt strålende høstuke!!

Klemmer fra Hildegunn

28 kommentarer:

by Siv sa...

Mange flotte bilder du har her :)
Og flott teppe!
Gleder meg til å se det ferdige resultatet...
*Siv*

Anonym sa...

Velkommen tilbake! Tipper du er rimeleg brun og fin etter 14 dager i sola!*misunn,misunn* Det er iallefall kjekt at du er her igjen...Ha ein fin haustkveld:0)

Alma Merethe sa...

Velkommen tilbake. Eg gleder meg til å få se bilder fra øya Kos. Har selv ikke vært der. Så eg får bare nytte det du har å vise fram.

Flotte høstbilder du har tatt.

Ha en fin fin kveld!!!

Anonym sa...

Så flotte bilder, høsten er en herlig tid, innekos og levende lys:)Teppet ser fint ut, jeg heklet ett i vår, men har enda ikke satt sammen alle rutene!!!Bør vel kanskje gjøre det nå når jeg har så god tid;) Ha en fin uke. Anita

Heidi og Cathrine sa...

Velkommen tilbake Hildegunn. Du har vært savnet :O)
Håper du har kosa deg masse. Tipper at damen er ganske brun også...
Her var de mange flotte og stemningsfulle høstbilder. Og enig med deg - høst er tid for innekos og hobbyaktiviteter - og med god samvittighet.
Holder på med et bestemorteppe jeg også, men nå har det ligget urørt i kurven siden i vår... På tide å finne det frem igjen nå ;O)

Gleder meg til å få se mer av Kos...

Ha en fortsatt fin kveld - eller bør vel heller si ha en god natt :O)

:-)

Torunn sa...

Sliten og trøtt som en dupp, men måtte bare innom for å si at det er koselig å ha deg tilbake :-)

Klem Torunn

Ingunn sa...

Velkommen tilbake kjære Hildegunn!!har du virkelig tatt 600 bilder.....dæven!!!Det var ikke småtteri!hihi...samboeren min klager alltid på at jeg tar så mange bilder når vi farter rundt...men du tar kaka!!!hehe;)
Skal bli artig å se!

Ha en super kveld!
klem fra Ingunn

Helene sa...

Velkommen tilbake fra ferie. Tenker du nærmest har fått temperatursjokk og må avklimatiseres...
I alle fall fikk min kropp temperatursjokk da vi kom hjem. 25 graders forskjell merkes jo godt, så nå er jeg dyktig forkjølet. Men det får heller stå til for ferie er ferie og som dere koste vi oss veldig med litt ekstra sommer :o)

Miamor sa...

Du har vært savnet1 Velkommen til gamlelandet!!!

Ser ut som du har kost deg!! Nyt minnene og ta vare på stemningene!!

Ser ut som du har tenkt å kose deg i høst med diverse...heklinga er du jo blitt en mester i...

Ha en god natt!!

Huset på toppen sa...

Velkommen hjem!!
Skjønner at du har hatt en fantastisk ferie på Kos!! Flotte bilder.
Godt å få deg tilbake :-)

Ha en fin uke!!

Mitt hvite hus sa...

Åååå for noen vakre bilder du viser Hildegunn:O=) Velkommen hjem igjen, skjønner at du har hatt noen fantastiske dager.. høres deilig ut.

Gleder meg til å se bildene når de kommerO=) Herlig med håndarbeid når høsten setter inn(gleder meg til brilleglassene kommer da kan jeg se litt bedre mitt hådnarbeid) Jeg elsker håndarbeid.

ha en fin kveld Klem Kerstin

Jeanette sa...

Der var du:))))
Så mange flotte bilder du viser, lyng er bare så utrolig fint!:)))))tenker du hadde en flott ferie. Gleder meg til å se bilder:)
Ha en superduper uke:) ingenting som minner om høst her i Bergen, sol og rundt 19 grader i dag:)))) SÅ solen den nytes med trilleturer på Fløien med lille Mia.
Vi får nyte d mens vi kan, plutselig er regnet her igjen... og ja d kan bøtte ned i månadsvis!!!
Klem j.

My home is my Castle sa...

nydelige bilder du viser :)
Velkommen hjem fra tur...

Klem

Viola sa...

GOD MORGON HESPE, VAD ROLIGT ATT DU ÄR HEMMA IGEN OCH FÖRSTÅR ATT DU HAR HAFT DET SKÖNT. HÄR HAR VI HAFT ETT HEMSKT HÖSTVÄDER, MYCKET REGN, DIS OCH FUKT. HÄRLIGA MYSIGA BILDER DU VISAR, SÅ VACKRA. HA EN RIKTIGT SKÖN DAG, ÄR PÅ VÄG TILL SKOLAN, KRAMAR VIOLA

Randi sa...

Hellas er bare helt perfekt ferieland!! jeg har lyst til og beøke alle de små vakre øyene.

Ja høsten er en fin tid, tid for inne kos, med god mat og godt drikke.
Jeg har planer om å invitere på Bacalao i løpet av høsten....mmmm NAM...men Foccacia brød til.Tennene mine løper i vann!!

Ha en flott uke du også.
Klem

Hulda sa...

Flott innlegg med herlige rustikke bilder. :) Nydelig krone, og ja, det er ei herlig tid dette også. :)

Magdalena sa...

så fine bilder...
riktig vakert med lyng og zinc¨~
ja tenker du har hatt det fint!
men det tar tid å finne seg igjen når man kommer hjem,- (vips så er ferien over) aklimatisering...
har selv vært i provence nå, har ikke blogget om det, vet ikke hva eg skal trekke frem...
drar til øya vår i morgen, er så deilig vær,- så trengs det å fylle sekker med ved til høsten setter inn,- når den enn kommer....
gleder meg til å se hva du har med hjem i kofferten av bilder og saker,- har litt eg også, må ihverfall vise litt...
klem og gode dager...~

tinemor sa...

Velkommen hjem!
Vakkre bilder hos deg.
Ja, høsten har sin sjarme.
Kos deg masse.

Magdalena sa...

takk,- så grei du er...

liven sa...

Velkommen hjem igjen:O)
Du har vært savnet.......
Kjekt at du har hatt en flott ferie:O)
Her på vestlandet er det sommer igjen:O)
Da jeg gikk fra jobb 16.30 idag viste temperaturen 23 grader!!
Så her er det bare til å nyte.

Fine stemningsbilder hos deg! Jeg har også pyntet til høst men ikke mye som minner om det her!!

Kjekt å se deg her inne igjen og ha en fin kveld:O)

Gamlå sa...

Velkommen hjem. Høres ut som du har hatt en herlig ferie. Vi har savnet deg i blogglandia så det er godt å ha deg hjemme igjen:))
Det ligger awards til deg i bloggen min.
Gamlå

Alma Merethe sa...

Heia Hildegunn. Takk for kommentaren, hyggelig at du syntes det var fint. Eg tenker eg kan begynne med maleoppdrager rundt om kring i Norges land. Det var en billig avfere å male skapene. Og resultatet ble meget flott. Vet du ikke at det er malet så ser du ikke det nesten.

Eg kommer til deg snart med kost og rull ;)

Ha en fin kveld med lyst og varme..

Garden Angel sa...

Hei...der er du jo!
Endelig et nytt innlegg fra Hildegunn, og det med masse deilig høstkos;)
Har visst samme fugleburlykt som deg jeg:) Også har jeg en lignende madonnabyste kjøpt på Kypros;)
Ja det blir vel masse fint håndarbeide på bloggene nå...utover høsten..!
Kos deg videre da!
Klem fra meg(",)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Velkommen hjem! Her er jo sommer og nydelige dager så høsten har jeg fremdeles et noe distansert forhold til..heldigvis.
Skal stemple opp noen motiver til deg jeg...
Har faktisk tatt en sjefsavgjørelse om at jeg ikke skal lage årets julekort selv. Beslagla så innmari mye tid i fjor at jeg skal prøve å styre unna. Er så mye annet jeg har lyst å lage...
Kan hende fristelsen blir for stor når det nærmer seg, men skal prøve å stålsette meg.... men du vet en gang bitt av basillen osv..
Ha en fin kveld.
Klem

☆Therese sa...

Hei og velkommen hjem til høsten.
Så flott at du har hatt en deilig tur :) Gleder meg til å få se litt bilder ;o)
Høsten kan være flott og det er jo litt deilig med den litt kjølige klare luften (selv om jeg gjerne ville hatt sommeren bare litt til!!)
Herlige bilder du har med i innlegget her, stemningsfulle.

Så flink du har blitt til å hekle da !!! Kanskje du skulle ta på deg "oppdraget" til Lene (lappeteppe til innsamlingsaksjonen)!!? Har tenkt litt på det; at det er litt ille at vi ikke klarer å gjennomføre det selv, nå når hun ikke har anledning til å sette oss igang.
Tenkte at hvis vi var flere om organiseringen så kanskje... Men nå begynner jo tiden og bli knapp, så det spørs vel kanskje om vi i det hele tatt kan klare å rekke det?! (Jeg kan forresten ikke hekle. men kunne sikkert lære..)

Ups - dette ble langt, men det er jo en stund siden sist da, hehe
Ha det fint, klem

Anne-Berit sa...

Heiii,velkommen heim igjen.Gleder meg til å få se feriebilder.Bestemorteppet ditt ser flott ut.Tror jammen jeg må lage meg et i to farver,det var stilig,du er jo blitt en reser med heklenåla.Ønsker deg en fin onsdag!

Ann-Cathrin sa...

Velkommen hjem igjen:) Flotte og stemningsfulle bilder du viser:) Til lørdagen er det vår tur til å dra til sol og varme. Vi skal en uke bare vi da, og med svigermor..;) Høsten er en ordentlig kose seg tid, masse lys og innekos:) Ha en flott dag!

Magdalena sa...

vil bare si at det er kosleig å vite at du er tilbake igjen...
- en award hos meg om du vil...