lørdag 1. november 2008

Endelig helg, igjen....

Nok en uke har passert, og det er helg igjen!

Deilig!! Har vært en uke fylt med en del stress, og da er det godt når fredagen endelig er der igjen.... Nå har fredagen allerede gått over i lørdag, og jeg tenkte jeg skulle poste et lite innlegg.

På torsdagskvelden var det hobbykveld hos en venninne.
Hi, hi - som vanlig ble det ikke akkurat så stor produksjon, vi må jo passe på å skravle tilstrekkelig også.... :o) Men, litt ble det da.....

Jeg sydde denne stoffposen i lin. Bildet jeg har brukt er utskrift av et gammelt foto, som jeg har brukt stoff-decopage på. Første gang jeg har forsøkt dette med vanlig papir, men det funket faktisk. Bildet har jeg "rammet inn" med en søt blonde.
Ble den ikke skjønn vel...??

Beige og hvit lin, med sort fløyelsbånd....

Synest disse gamle fotoene er så nydelige, og er kjempefornøgd med at decopage teknikken fungerte til dette bruk. Nå er planen å lage litt flere av disse posene...

I løpegangen har jeg sort fløyelsbånd, hvor jeg har festet en hvit
glasssten i hver ende...

En fin pose som kan romme "litt av hvert", og som er ypperlig å gi bort med en liten gave oppi. Urnen dere ser på bildet er et "kupp"
jeg fortok nå i uken - halv pris på Mester Grønn -
den er kjempefin og jeg er kjempefornøgd :o)

Da er natta kommet så langt, at det er på tide å finne puta her....

Ønsker dere alle en flott helg, med alt det gode en helg kan by på!!

Nattaklem fra meg :o)

43 kommentarer:

Bestefars Verksted. sa...

Takk for koselig hilsen,inne hos meg ! Den posen din var rålekker,skulle tro det var jeg som hadd valgt farvene......!! Helt mine,skjønner du !!! Hvilket papir skriver du ut bildene på....det ser jo så flott ut !!?? Har planer om juleverksted,med to veninner,og da må jeg komme med noen ideer.....har mange på lur,men dette hørtes veldig spennende ut :) Selv om ingen av oss er resere på symaskin,kan vi kansje bruke teknikken på andre ting :) Du er iallefall utrolig dyktig,og kortene du visste i forrige innlegg,var kjempesøte,likte spesiellt det med musen og småfuglene....Kos deg i helgen da,og nyt god mat og drikke :) Nattaklem fra et kaldt Bodø...brr.....

Ann-Cathrin sa...

Den var kjempefin:) Så flink du er! Utrolig flott sammensetting av stoff og farger. Ha en flott helg!

liven sa...

så fin pose!!
så dekorativ og koselig å få med en gave oppi!!
Kjekt med sånne jentekvelder:o)
Urnen din var jo så kjempeflott også:o)
Ha en fin helg Hildegunn:o)

Lykkelita sa...

Så søt pose, du er kjempeflink altså. For en kreativitet!! Ha en strålende helg Hildegunn:)

Josefine sa...

God morgen:)

For en lekker og romantisk pose du har laget.. helt skjønn.De er jo så fine at de kan stå rundt om kring i huset til pynt i tillegg haes med i kofferten på tur:)

Tusen takk for besøket hos meg..blir veldig glad når du stikker innom:) Ønsker deg en koselig og fin helg, lørdagsklem fra Josefine

Mitt hvite hus sa...

Ååå for en nydelig pose du har laget deg. Den likte jeg virkelig godt:O=) jeg må lære meg den teknikken med bilde på stoff.
Høres så koselig ut med jentekveld der dere lager ting sammen=)

Nyt lørdagen Klem Kerstin

Torunn sa...

Så nydelige poser du har laget!
Her blir det hobbykveld neste lørdag.....kombinert med rødvin..(??). Gleder meg til å se produksjonsresulatat av det..haha..

Ha en deilig helg du også.

Klem Torunn

Unknown sa...

Nydelig linpose...., takk for tipset om at det går an å bruke vanlig papir og decopauge. Jeg trodde jeg måtte kopiere det på spesialpapir som man måtte stryke på stoffet... ;o)

har noen gamle prospektkort jeg har lyst til å bruke på noen poser...

Kjempeflott blogg!

xoxo

Hulda sa...

Kjempefin pose du har sydd! Blir mange som blir glad for å få en slik i gave. Har også sydd noen gaveposer, var ei som bestilte, de er i Tildastil. Legger de ut på bloggen i løpet av helga, eller i begynnelsen av uka. God helg!

Christinas låvebutikk sa...

Den var fin!!!
Så søt!
Ha en strålende helg!

Nunne sa...

Du har så utrolig mye lekkert her, at jeg gisper når jeg kommer innom.
De siste dagene jeg har vært her, har jeg bladd til Chèvre på ruccola, og smatta litt ekstra.... nam nam nam.... ser veldig godt ut.... så jeg må få fart i kaffen og få frokosten på bordet nå.... for jeg er sulten!
Ville bare si GOD HELG til deg! Klem.

Siren sa...

Kjempefint! :)

Huset på toppen sa...

Hei Hildegunn!!
Kjekt med venninne kvelder der skravla går og produksjonen av hobby ting kommer frem:-) Nydelig pose med flotte detaljer,likte den kjempegodt!! Du er flink,Hildegunn!!

Ønsker deg en strålende fin helg!!
Klem:-)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Godmorgen Hildegunn! :) Håper du har ein lite flott dag, som er her i Sogn. :) Sola skin og snøen ligger mjukt rundt husa :) Eit lite pust av vinter kom i natt, så Storm er både høgt og lavt :) Kjempeflott denne nydelige stoffposen du har laga :) Er heilt enig i at dei gjer seg godt med eit sånt vakkert gammelt bilde på. :) Du får det til! :) Kjempefint! :) Ha ei vakker helg :) Godklem :)

Black Feathers sa...

Kjempe søt den posen du laget. Jeg ante ikke at det fantes noe som het stoff decopage. Hørtes morsom ut, kansje jeg må prøve det.
Ha en riktig fin helg ;)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Nydelige poser,og flotte farger! Dette var jo en super ide til juleverksted!
Ha en fin helg!!

Tiril sa...

Du er en kreativ dame Hildegunn,den var nydelig rett å slett denne posen din.
Kjekt å komme sammen med venninder å gjøre slike ting sammen.
Blir lite av det i min krets, men isammen klarer vi å komme!, hihihi , koser oss med vin å skravler iveg,
Klassevenninder på besøk i går, idag er det bursdag for datteren min, det går slag islag, men det er jo gøy og.
Håper du får en fin helg,
Klemmer fra Tiril.

lavendel mio sa...

Kjempefin pose du har laget. Ha en riktig koselig lørdag:)

Guttemamma sa...

KJempefin er den, som alt du lager!! Jeg har stjålet/latt meg inspirere av de fine pakkelappene dine , men jeg har sagt at det er din ide altså...håper det er greit..?

Kort og Søm sa...

Hei, posen var veldig fin :o)
Mange vil bli glad for en sånn fin gave!

Ha en fin lørdagskveld!

Heidi-anitha sa...

Hei....

Så flink du er... Posen du har laget er vakker, jeg skulle så gjerne ha lært meg å lage sånn stoffting med bilder på....Så hyggelig med jente kveld og få gjort noe kreativt samtidig:)

Ønsker deg en nydelig helg... Kos deg med tiden nå føre jul- er så hyggelig å ha noe å se frem til... glede seg og pynte opp litt etter litt.

Jeg holder i gang kosten. Det lukter kanskje ikke så bra her, men du verden så deilig å se det blir hvitere og hvitere...

Klemmer Heidi-anitha.

Guttemamma sa...

Godt å høre!! De er kjøpt på "Lille Due" i Drøbak, en fantastisk butikk!! På vei til jentefest, blir nok bra! Klem

Magdalena sa...

heia... så fint du har laga... nydeligmotiv!
har aldr prøvd det der,- men utrolig dekorativt!
-så er du så flink med hendene dine, Hildegunn....
klem og nyt kvelden,- skal på veninnekveld nå~~~

Magdalena sa...

heia... så fint du har laga... nydeligmotiv!
har aldr prøvd det der,- men utrolig dekorativt!
-så er du så flink med hendene dine, Hildegunn....
klem og nyt kvelden,- skal på veninnekveld nå~~~

Anne sa...

Jøss så flott, og slike poser kan jo bukes til så mangt!!

mali-mo sa...

Takk for koselig hilsen inne hos meg Hildegunn ;)

Nydelig åpose du har sydd, kjempeflott var den ;) Og artig at det gikk med vanlig papir på den teknikken, det har jeg ikke prøvd (men må nok nå). God helg!

Anonym sa...

Hei igjen Hildegunn :)
Takk for koselig hilsen hos meg! Slutter meg til de andre kommentarene - så flott pose! Ja du er kreativ altså - og ikke minst får tingene unna - en ting er jo å få satt seg ned en gang innemellom men hos deg ser det ut til at det går i rekordfart :) Alltid noe nytt å fortelle om og vise frem - supert!
OK - ha en fortsatt fin kveld da!
Klem fra Solveig :)

Kate-Marita Pettersen sa...

Den posen var jo helt nyyydelig:) Har tittet på julekortene dine også og de var råsøte:)
Fortsatt god helg,
klem fra Kate:)

Unknown sa...

Utruleg lekker var den:0)
Masse flott inspirasjon i innlegget under og, Hildegunn!!
Eg er heilt einig med deg, dei stempla var berre heilskjønne...
God laurdagskveld til deg,
Klem

Gamlå sa...

Heisann
Så flotte disse posene er!! Du er så flink å lage ting og pynte så fint du, Hespe!!

Ja i går satt Gamlå og venta på at ungene skulle komme, men kom det noen. NEI...kan tro jeg var skuffet. Gamlå tok saken i egne hender. Kledde ut Nemi, og ut bar det. Vi besøkte naboene og ga dem snop. Det ble kjempe koselig, og en øl og to fikk jeg også på runden:).

Hilsen Gamlå

☆Therese sa...

Og du slår til igjen !!!
Posen er herlig og som du nevner; har utrolig mange bruksområder :o)
Heldig med kuppet ditt også.

Fortsatt god helg til deg,
klem

Anne-Berit sa...

Den posen kan du være virkelig stolt av,den er aldeles nydelig.Så flink du er.Ha en kos helg videre!

Fru Fryd sa...

Nydelig flott pose med mange flotte detaljer. Takk for tipse!! :0)

Synnøve sa...

Wow, må si jeg synes det var en imponerende produksjon jeg, skravling til tross...! hihi.. Den var rett og slett nydelig, likte veldig godt at den var hvit i toppen :) Og ser at jeg har maken urne som deg, den er kjempefin synes jeg :) Ha en herlig søndag! Synnøve

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Kjempesøt pose!
Tenk nå var helgen snart over allerede, tiden flyr ja... Her skal det bli en rolig søndag for min del, kun litt tv og strikking. Holder med "festligheter" for denne gang;)

Ønsker deg en finfin søndag!
Klem fra chatrine:)

Marie sa...

Å så skjønn liten pose du har laga! Kjekt å kome saman å sysle med hobby og handarbeide.

God søndag :)

♥ H@rmoni ♥ sa...

For en søt pose du har laget!
Flink du er! Det er jo så flott med gammelt motiv på linposen, og det var bra det fungeret med decoupage en!
Ha en flott søndag.
Klem

Sologbolig sa...

Kjempefin pose. Deilig med helg, ja! Eg har hatt den avslapningshelga på hotell .... det var deilig! Ha ein fin søndagskveld!

Monicas sa...

denne var kjempefin...men alt du tar i blir jo flott...ta det til deg du..

Anita sa...

Så fin pose, ekstra fintmed det sorte fløyelsbåndet!!! Virkelig prikken over i'en!!! Fin krukke også!! Ha en strålende uke, kjære du!! Klemmer!

Klaffen sa...

Mmmm så flott da, som allid. Du får jammen mye ut av en kveld med gode venner1 Stor klem

Black Feathers sa...

He he ja det er gjerne en rask forandring med spraybokser. Og jeg må jo si at jeg er glad at ikke alle prosjekter tar lang tid. Ikke hver dag at min tolmodighet er best, men stort sett så går det greit. Ha en fin kveld :)

tinemor sa...

Superfin pose!!!
Den likte jeg!
Klem