torsdag 6. november 2008

Nostalgisk jul i kort, gaver og pynt....

De siste dager har jeg laget en hel serie, bestående av julekort,
gaveposer og kremmerhus i nostalgisk stil.....

Hi, hi - "noen" vil nok kjenne igjen tingene i dette innlegget... ;o)

Den "røde tråden" gjennom serien er det nydelige scrappapiret som jeg har brukt. Papiret er kopi av scrapark med noter av julesanger og nostalgiske bilder. For å få den flotte gamle looken har jeg brukt den geniale "kaffemetoden"....

Kortet har i tillegg til notepapiret fått kopi av et gammelt bilde av søte englebarn, og i tillegg en romantisk blonde! Kantene har jeg svertet med sort stempelpute.

I forgrunnen av bildet ser dere et av linhjertene jeg sydde for litt siden. Beige lin, med røff sort blonde ble ganske fint...

Så har jeg laget en del små gaveposer, etter oppskrift fra kk-julen.
Skikkelig fine ble disse!! Her har jeg laget en utgave som er ganske liten i størrelse, men man kan lett lage den større, ved å forstørre mønsteret...

Esken passer fint til å gi bort en liten gave i .....

Den romantiske blonden går også igjen her
- synest den passer perfekt til! Som kortet, har kantene på posen
fått en omgang med sort stempelpute...

Kremmerhus har jeg laget før også, men i en litt annen utgave...

Har brukt samme papir og samme blonde som på kort og gavepose. I tillegg har jeg laget en liten "vifte", som jeg har "svertet" .... Til jul fyller jeg den kanskje med granbar,
men akkurat nå, ble det julekuler i fattigmannssølv...

I tillegg til denne "serien" her, har jeg laget gaveposer, merkelapper og kort i en helt annen utgave også. Synest det er greit å eksperimentere med ulike stiler, og da har jeg jo også "noe for enhver smak" :o) Bilder kommer i et senere innlegg.

For meg blir tiden frem mot jul, en veldig aktiv tid på hobbyfronten, og tar jeg ikke helt feil, også for dere....!!

Ønsker dere en fortsatt kreativ og flott uke!

Klem fra meg :o)

51 kommentarer:

Størhuset sa...

Så nydelige ting, det notepapiret var jo så skjønt! Ha en fin dag!

Trines Hus og Hage sa...

Hei på deg!
Å, nå ble jeg virkelig inspirert!!! Skikkelig fine ting du har laget, alstå. Motkeren må da bli glad når man får noe slikt, hjemmelaget og lekkert! Skjønner jeg må en tur til hobbybutikken ganske snart jeg også. Takk skal du ha!
Klem fra Trine

H elle K sa...

Hei, så utrolig kreativ du er. Blir skikkelig imponert. Stå på. Ha en fin dag. Kristin

Monicas sa...

Går ikke med hatt, men kan love deg at den hadde jeg tatt av for dette.....
jeg syns du lager så utolig mye fint. Nydelige kremmerhus...Sukk
Ha en forstatt kreativ dag...unge dame

Tiril sa...

Så utrolig flink du er Hildegunn, skulle så gjærne lært , men vet at nå blir det bare mer og mer på jobb!!
Du må begynne å selge Hildegunn, så er der noe fint å få for oss som ikke tiden strekker til has.
Jeg har fått inn noen flotte julekuler i ny sølv fra riviera maison, de er ett syn.
Men dette du viser her er likesåfint.
liker så godt alt som lages på notepapir.
Ha en fin dag flittige Hildegunn.
Klem fra Tiril.

Hulda sa...

Så mye fint! Likte både kort og gaveposer og kremmerhus. Ser du har brukt samme ark som jeg har brukt i noe av det jeg har laget. De er så fine. De gaveposene var lette å lage, har planer om noen flere. :)

☆Therese sa...

Nyyyydelig !!!!
Selger du slike kremmerhus kjøper jeg gjerne !!!
Finner ikke tid og tiltak til å sette meg ned med slike prosjekter jeg (må dessuten bli ferdig med noen stooore prosjekter først) :o)

Skal på hyttetur i helga, tar med meg det litt store strikkeprosjektet dit - skal sitte forann peisen og drikke rødvin og strikke !!
Ha en deilig dag,
klem

Lykkelita sa...

Til inspirasjonsdronningen: Vel utført jobb og takk for at du gir meg lyst til å prøve nye ting. Nå kommer jeg ikke til å ende opp med et like pent resultat som deg, men jeg skal ihvertfall prøve å lage litt mer nostalgiske julekort i år:)
Ha en strålende dag, Hildegunn!

Anne sa...

Noe så utrolig flott da gitt.
Og ingenting er jo så trivelig som å gi bort tinge en har laget selv.
Ekstra koselig å få også det, det ligger omtanker og kjærlighet bak på en helt anen måte.

Fin fin dag til deg.

Anitas hus sa...

Her var det virkelig mye etter min smak. Du lager jo så mye fint. Liker så godt den nostalgiske julen, men mann og barn er nok mest glad i nisser og sånt, så her blir det gjerne litt lett blanding. Må jo la de også få bestemme litt siden jeg "bestemmer" resten av året^^,
Lurer på om jeg skal få tid til litt juleforbredelser snart. Synes dagene bare flyr avgårde, nei jeg må nok bare sette av noen kvelder når jeg ser alt det flotte du lager, du er jo en stor inspirasjon. Gleder meg til å se mer:)
Ha en fin dag, snart helg!
Klem:O)

Kort og Søm sa...

Hei, så mye fint du har laget! Jeg skal også lage gaveposer, men hadde helt glemt det, så takk for påminnelsen :o)

Ha en fin dag!

Heidi-anitha sa...

Ojjjj, så flote ting...! Du kan jo starte butikk du:) kremmerhusene og esken var såååå fine... sååå meg...syntes det var vakkert med kulene oppi.. men vet hvordan det er med granbar,mmm lukten er jo så deilig....

Jeg kunne ønske døgnet hadde flere timer... jeg har bare fått laget noen kranser, men har så lyst på noen kremmerhus. Jeg har fått meg noen ark i fra panduro som jeg liker, skal kanskje prøve meg med disse:)... men ikke sikkert jeg tør å vise det på bloggen, hi hi..

Ønsker deg en deilig ukeslutt. Nå er det jammen helg snrt igjen. Torsdag er alltid en god dag i uken syntes jeg, selv om alle dager er litt like her for meg som er hjememe hver dag...Så får jeg alltid helgefølelse, takket være bloggene og dere som er så snille og kommer innom meg..

Kos deg med alt det vakre du lager.. jeg ble helt sugen, og vær stolt og vis det frem til alle du kjenner... Kanskje en butikk vil selge dine varer en vettu...

Stooor klem til deg!

White vintage

Jorunn sa...

Masse flotte ting du har laget! Kunne gjerne tenke meg å sende så vakre kort til jul i år :) Og gi gaver i små gaveposer! Sukk...
Nyt dagen i dag, snart er det helg!!
Klem

tinemor sa...

Masse flott!
Flink du er!
Klem

Anne-Berit sa...

Du er utrolig kreativ,og flink.Fatter ikke at du får det til.Alt du lager er jo bare såå nydelig.
Ha en fin dag,og kos deg masse med alt det fine du lager.Klemmer!

Torilpia sa...

Skjønner ikke helt at du (og andre) kommer på det .. å lage så mye fint - nesten som å trylle :o)

Er en kjempeinspirasjon for oss som ligger helt i startgropa når det kommer til slik hobby-virksomhet :o)

Ha en fortsatt fin og kreativ torsdag - stor klem fra meg!

Ingunn sa...

Så mye fint da!Du er så kreativ!;)

Emmas Verden sa...

Ååå så masse fint!!!
Jeg skulle ønske jeg hadde tid til å sette meg ned å lage masse fint til jul,men tida bare flyr fra meg...
Heldiggrisen den som får noe av dette fine som du har laget!!
Kos deg med førjulspyssel :)
Jeg kommer innom ofte for å nyte alt det fine du lager :)
Klem til deg :)
Anne

Unknown sa...

Du er berre så utruleg flink og kreativ, Hildegunn:9)
Dette var berre heilt nydelege ting, og sluttar meg til det som har vore sagt lenger oppe, du burde begynne å selge...
Ha ein fin dag, klem

Magdalena sa...

nydelige varer...
synest du skulle hatt det ein liten blogg-butikk...
klem fra magny,- og takk for denne herlige lille stunden hos deg~~

Vår lille hage sa...

Såå flink du er! Masse fine ting! Det er så kjekt å titte innom, når dere er så produktive!

Ha en kreativ dag videre!

Klem

Nita sa...

Lekkert, lekkert :)

Anita sa...

Vakkert som vanlig!!! Kjempefint!!
Kos deg!

Mor Kari sa...

Nydelige ting du har laget! Du er så flink!
Jeg blir sittende lenge på bloggen din- du har SÅ vakker musikk!

Anonym sa...

Hei hei Hildegunn,
Så herlige julesaker du har laget -jeg fikk igjen julestemning! Ingenting er som å få en gave lagt i en liten eske som er hjemmelaget og forseggjort! Kjempeflink er du -og ikke minst produktiv :)
Ha en flott og kreativ uke da Hildegunn - klem fra Solveig :)

Josefine sa...

Heisan.. for et nydelig og inspirerende innlegg:) Såå fine ting du har laget. De posene er bare helskjønne... Klem Josefine

Anonym sa...

Så nydelige ting du har laget, kjekt med hobbyer på mørke kvelder.Ha en fin kveld. Anita

Mitt hvite hus sa...

hei Hildegunn=) Skjønner... du har laget kremmerhuset og den lille esken selv. Kortene også regner jeg med=) Hadde det faktisk i tankene at du hadde gjort det0)

Helt nydelig er alt sammen , og du er så dyktig.
Man får så mye inspirasjon av dine innlegg, dette var full av inspirasjon=)

ha en hyggelig kveld med dine pyssler=)

Klem Kerstin

Lisemoren sa...

Her var det masse flotte ting, og så kjekt at du har forklart hvordan du har gjort det. Nydelig var det alt sammen. Håper det er i orden at jeg har lagt deg til på listen min over blogger jeg følger ?

liven sa...

Så fine bilder hos deg Hildegunn:o)
Kjempesøte saker du har laget!!
Så dekorativt og kjeket å gi bort småting i disse posene!!

Ha en fin kveld.....og i morgen er det jo helg igjen:o)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så masse flott du har laget,dette vil nok glede mottakeren...
Ha en fin kveld!!!!

Garden Angel sa...

Å så nydelig!
Så flink du er!!!
Ha en fin torsdagskveld Hildegunn!
God klem fra meg(",)

Gamlå sa...

Skal si du lager masse fine ting:). De er rett og slett nydelige. Liker musikken din på siden din som siver ut mens jeg leser de fine innleggene dine:).

Koser meg her jeg!

hilsen Gamlå

hvorfor ikke... sa...

Lekkert, Hespe, ikke så mye mer å si om den saken: NYDELIG!

Tulip sa...

Så flink du er Hildegunn.
jeg er helt imponert!;)

Ha en fin dag!

hjemme bra sa...

Du har vært produktiv igjen. Nydelige ting du har laget. Kjempe søte disse små gaveposene! Tror jeg må søke litt på nettet etter mønster...
Og så heldig du var som vann det flotte bildet!!!!

Ha en super god helg!

Guttemamma sa...

...vurdert å starte blogshop...?

Line sa...

Så flotte ting du har lagd!! Her fikk jeg julestemning!
Likte veldig godt gaveposen :)

Jeanette sa...

Du lager så mye lekkert Hildegunn!! skulle ønske jeg hadde litt ro i stompen til og sitte å pusle med juleting...men julekalenderen begynner nå å ta form! :)))
Er på hytten denne helgen,eldste jenta har fri i dag så vi reiste oppover i går. Sitter nå på langbordet og blogger litt og ser utover og ja d snør d snør!!!!:))))) så her er skikkelig julestemmning og jeg har faktisk tatt fram litt julepynt i dag (minstemor våknet 06.30 i dag så noe måtte jeg jo finne på;mens d andre sov) Vi skal ikke opp igjen til hytten før 4.desember og da er d jo kjekkt å komme til en litt pyntet julehytte^^,
Ønsker deg en fantastisk helg i storbyen!! Heia Stabæk :)))

Kunne du ha mailet adressen din til meg, har en liten overraskelse til deg:)) epost adressen min er: jeanette@grafiskformidling.no


Klem fra Jeanette..

Magdalena sa...

takk du... for varm hilsen i bloggen~~~~

♥ Stines hverdag sa...

Så flink du er! Kjempe mye fint du har laget!
Hvor har du fått scraparket med noter fra?
God helg!

h.espe sa...

Hei Stine!
Kommer meg ikke inn på bloggen din (sperret), så da legger jeg igjen tilbakemelding her, og håper du leser den...

Jeg har kjøpt scraparkene på Hobbynorge her i Oslo eller du kan bestille de på nettbutikken http://www.hobby-norge.no/butikk/

Ha en flott dag videre!!

Klem fra Hildegunn

Steinbokkjen ;o) sa...

Knall fint da du ha laga!
Mange så e heldige t jul skjøna eg...
så kjekt at du vann då - flott bilde!
ha ei vidonderle helg ;o)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Gurimalla hildegunn! Deilig er jorden, og flott er det med nostalgisk julepynt! Du får starte en julebutikk med krimskrams du!
:O) Det hjerte var nyyydelig! Skjønne kort også!!
Håper du får en kreativ helg med masse kos!

Sologbolig sa...

Hei! Som vanlig så mange flotte ting du viser. Eg blei inspirert no til å gjøra noe anna enn å mala dører og lister. Satser på å få gjort litt juleting i helga. Ha ei fin helg!

Hjerterom sa...

Du lager såå mye fint!
Søtt med den viftekanten på kremmerhuset...
God helg
Siw

Sussen sa...

Så vakre! Flink og kreativ er du! Ha en nydelig helg da. Klem. Sussen

mali-mo sa...

Så fiiiiiint!!!! Kjempeflott, jeg likte alt! Den gaveposen må jegbare ha, får kjøpe KK imorgen. Og det kremmerhuset med den viften var så flott!!!! Sukk. Jammen godt alle eksamener er over til 1 desember, så får jeg bare prøve å vente med julehobbykos til da ;) God helg!

Prinsesse Elin sa...

Dette er virkelig flotte ting Hespe. Jeg blir helt satt ut. Slikt pirk. Jeg satte i går å skulle lagen noen kremmerhus med lavendl- så enkelt men det tar jammen lang tid å få det gjort. Så det jeg ville frem til er å bøye meg langt ned i støvet for deg min kjære flinke venn. Ha en god lørdag. Masse klemmer fra Elin:O)

by Siv sa...

Så fantastisk mye fint du lager!!!
Kaffemetoden er helt genial, den bruker jeg mye :)
Maaaasssse lykke med nettbutikken din
*Siv*

Siren sa...

wow...så utrolig fint! :)