mandag 7. juni 2010



Da er en fantastisk helg tilbakelagt her i Oslo,
og vi har "sparket igang" en ny flott uke..!
Værmeldingene er riktignok ikke helt av de beste for de første dagene, men jeg er optimistisk, og tror det "blåser av"...;o)


Lørdag, som jo var en strålende dag i utgangspunktet, ble toppet med en pakke i postkassen :o)

Hva annet kan jeg si enn heldige meg..?

Bildet over her, er mitt bidrag til Moseplassens "Frøken Stemor" konkurranse -
Frøken Smilende Stemor.


For en tid tilbake vant jeg premie i den flotte giveawayen hos Jorunn, med bloggen Villa Klaraberget. Premien var blant annet dette
flotte pyntehåndkleet!


Pyntehåndkleet som har nydelige nupereller (tror det er det det heter) og hullsøm, har Jorunn kjøpt på auksjon i England - er det ikke flott vel?? Siden jeg mangler en gammeldags håndklehylle, tror jeg nok håndkleet vil blir brukt til løper istedenfor -
det vil det passe perfekt til!


Sammen med et par smilende stemorsblomster ble dette et skjønt lite stilleben!


I tillegg til dette flotte håndkleet, fikk jeg to nydelige strykemotiver, en søt krok og et Cherry Blossom duftelys som dufter helt himmelsk - disse herlige tingene får dere se etterhvert..;o)

Tusen takk til deg Jorunn, for en fantastisk flott gave - alt falt 110% i smak!!! Jeg gleder meg utrolig til å finne noe fint å bruke de nydelige strykemerkene til, og når jeg kommer så langt, skal dere selvsagt få se..;o) Til deg som enda ikke har oppdaget den nydelige bloggen til Jorunn, baredu ta turen innom Villa Klaraberget.....

Håper dere, som meg, har fått en fin start på uken -
nyt dagene videre!



45 kommentarer:

Anonym sa...

for en skjønn gave Hildegunn - og den Villa Kl. er helt nydelig:-)
Ha en fin uke vennen,
klem Hege.

Siljes Hobbyrom sa...

Utrolig fint! Lekre detaljer.
Hun har en flott blogg, ingen tvil om det! Og det har du også! :))

Ha en god uke!
Klem

Fro (Idyll på landet...) sa...

Gratulerer så mye med den flotte premien! :) Nydelige nupereller på pyntehåndkleet! :)

Klem

salige lavendel sa...

Det er da det nydeligste håndkleet jeg har sett, alt for fint å bruke til håndkle. Hadde nok havnet som duk hos meg også tror jeg. Så heldig du var!

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
MissMette sa...

Hei Hildegunn
Nydelige bilder du viser, og gratulerer så mye med den flotte premien! Heldige du ;o) aldeles nydelig pyntehåndkle og veldig fint med stemorsblomstene… Villa Klaraberget er jeg stadig innom, en veldig flott blogg. Ønsker deg en fortsatt super uke og ha en fin kveld videre. Klem fra Mette

Crinoline sa...

Heldige Hildegunn og gratulerer så mye med en aldeles nydelig gave.Helt i min smak også.Fakstisk så håper jeg på litt regn nå.Det er så veldig tørt...Jorunn har en flott blogg.Ønsker deg en fin uke.Klem

Synnøve sa...

Nydelige bilder i viser.
Kjempefint pyntehånduk har vunnet.
Her kom sola i dag , herlig:))

Håper fin været holder seg til deg også.
Klem Synnøve

Emmas Verden sa...

for en nydelig gave Hildegunn..
unner deg alle premier som kommer din vei min venn ;)
ha ei fin uke..her skinner sola ;)
klem til deg..
Anne♥♥♥

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

So heldig du er då☺ Kjempe presang det der☺
Har vore ei nydeleg helg her og-sol frå morgon til kveld☺ Skya over litt idag, men håper det er kortvarig...

Håpe uansett du får ei fin veke, uavhengig av været☺

Klem M♥

Barbros lille verden sa...

heldige deg!
nydelige bilder både her og i forrige innlegg :)
ha ei herlig uke!
nattaklem fra Barbro

Anonym sa...

Gratulerer med flott premie. Nyydelige bilder,søt den duken med nupereller. Dere har flotte blogger begge 2. :))Klem.

Alven sa...

Hei :-)

Så flott premie!! Gratulere så masse :-)
Passer flott som løper også den der :-)
Fint stillbilde :-)

Ønsker deg en flott ny uke :-)


Klem

Hulda sa...

Så herlig dette var. Nydelig pyntehåndkle, og du har jo gjort det lille ekstra med å pynte med to søte stemorsblomster oppå det. Så vakkert. :) Du var heldig! Flotte foto.

Nå meldes det bedre vær her nord, og det trengs, for vi har hatt det surt og kaldt mens dere har hatt sol og varme. ;) Er nydelig her nå.

Min Still By Maia sa...

Hei kjære Hildegunn!

Har nettopp kost meg med de siste innleggene dine som jeg ikke hadde fått lest. Vakkert, inspirerende og gjennomført som ALLTID her inne hos deg :)

Krakken fra Kid var bare knallfin! Så flinke de er.

Gratulerer med fin gave. Pyntehåndkleet var helt nyyyydelig.

I kveld har jeg sittet ute på verandaen med levende lys, et glass rødvin og det siste Jeanne D`arc Magasinet. Vi må jo bare nyte disse sjeldne sommerkveldene.

God natt min venn :)
Ha en fin tirsdag.

Anitas hus sa...

Så heldig du har vært da, eller du er jo stadig heldig. Vinner både titt og ofte, men det er deg veeel unnt!!!
Nydelig premie hadde du iallefall fått og selvfølgelig kan du bruke den som løper. Slike vakre ting kan ikke gjemmes bort i en skuff;)

De truer med dårligere vær fremover og særlig til helgen, men jeg gjør som deg, regner med at det blåser over. Jeg vil gjerne ha det slik som nå myyye lenger:)

Nei, nå må jeg prøve å komme meg i seng, jeg er ett lite nattdyr skjønner du^^,)

God natt Hildegunn og ha en fin dag imorgen:)
Klem, Anita:O)

Martilie sa...

Gratulerer, så flott premie!! Nydelig pyntehåndkle :)

Jeg var så heldig å vinne trøstepremie, nydelige strykemerker..

Enig med deg, regnværet nå trengte vi (eller blomstene og hagen :)
Godværet kommer tilbake!

Nyt en deilig uke!

Klem fra Tove

Mitt hvite hus sa...

God morgen HildeGunn..

så fin gave du har fått.... moro å vinne....

og du har virkelig klart å presentere den på en superfin måte..

sant violer-stemorsblomster er vakkert i interiøret..

Ønsker deg en flott dag O=)*


Klem Kerstin

Solveig sa...

Herlige bilder igjen fra deg! Kjempeskjønn gave og velfortjent var den også! Nupereller er bare kjempesøtt!
Ønsker deg en flott dag, vennen!
Klem fra Solveig

Barbros lille atelier sa...

For en fantastisk gave! Pyntehåndkleet var helt nydelig! Nupereller er bare utrolig lekkert! Passer nok perfekt inn hjemme hos deg:-)

Klem

Simones Country Home sa...

Hei på deg.

Ja du er jammen heldig må jeg si. ;o) Fine ting du har fått.

Ha en super dag i finværet, ja for her er det enda ikke regn. hihi

Klem Simone ;o))

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg !
Blir alltid så glad av å lese her inne hos deg, du skaper bestandig en nydelig stemning på bloggen. Grattis med premien,heldiggris! Nydelige vakre bilder.
Klem

Reginas Cottage sa...

hi hildegunn,
nydelige bilder!!!!loveley details!!!
ha en fin dag,
klem fra regina

LIVS LYST sa...

Skjønne bilder og herlige fioler!!!
Og jeg håper så med deg at været "blåser av"!! I alle fall til 19.juni... for å være egoistisk...

Liv ;O)

Guttemamma sa...

For en herlig gave,Hildegunn!!Nydelig blogg hun har,så enig!! Jeg var på jobb til 9 i dag..så ringte barnehagen, kvalm liten kar trengte mamma'n sin. Rakk akkurat hjem..og siden har det gått slag i slag med soving og magetømming...Får så vondt av han..
Håper det roer seg snart.

Håper du får en herlig kveld, selvom været er litt "så som så"...
klem

Sologbolig sa...

Hei Hildegunn ! For ei herlig gave, pynthåndkleet var bare kjempefint og vil nok ta seg flott ut som duk også. Ja, nå har det vert deilige dager, det er bare å nyte det alt man kan. Turen til Gøteborg var flott, avslappende og akkurat det eg trengte nå. Ha ei fortsatt flott veke. Klem fra Sigfrid

Familien i Fjellborg sa...

Hei hei Hildegunn

For en utrolig flott gave du har fått.

Ønsker deg en fin kveld til tross for det kjedelige være.

klem Anita S

(eddas) sa...

Halloisen:)
tror ikke jeg vet noen som får mere pakker i posten enn du:)flotte ting....
er nå ferdig med malingen...og nå er det bare og vente ....håper det går i boks før ferien...
kos deg
eddaKlmmere

Crinoline sa...

Enig,Hildegunn.....sol om dagen og regn om natten.Klem

Unknown sa...

Herlig gave, Hildegunn....du er heldig.
Klem...Ellen

Silje sa...

Gratulerer! :) NYDELIG!!

Det blir litt lite bloglandia på meg også i disse solfylte dager! :) Er innom dere, men er ikke alltid jeg får tid til å legge igjen en komentar, bare :)

Ha en super uke videre, gode Hildegunn! :)

Klem fra meg

Anonym sa...

Hei.Gratulerer så mye med kjempe fin gave.Virkelig vakkert.Er så fint med Stemor.NYDELIG.En av de nydeligste sommerblomster jeg hvet og Liljekonval.Ha en riktig fin Onsdag.Klem fra Bodil.

Familien i Fjellborg sa...

hei hei Hildegunn

Tusen takk for kjempekoselig hilsen.

Jeg bruker ikke redigeringsprogram for å få fram denne effekten - det er en instilling jeg har på mitt lille enkle kamera.

Håper du får en flott onsdag.

klem fra Anita S

Viola sa...

Verkligen en vacker vinst du fått hem, underbara bilder, ha en fin dag, kram

Randi sa...

Hei :-)
Har noko til deg på bloggen min.
Ta den om du vil... ;-)
Klems

Hos Jorunn sa...

Heisan Hildegunn! Veldig hyggelig å høre at du likte premien så godt. Du viser pyntehåndklet frem på en aldeles nydelig måte og det var veldig fint med de vakre stemorsblomstene. ALLTID flotte bilder fra deg, tusen takk for de pene ordene også..satt veldig stor pris på de. Ønsker deg en flott kveld! Klem fra Jorunn

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Fantastisk vakkert, heldige deg:)
Vakkert med slike nuppereller.
Flotte bilder som alltid.
Herlig stol du viste i forrige innlegg!
Ha en flott junikveld:)

Hos Farmor sa...

Nydelig håndkle!! Heldig du... Kjempefin blogg du har - jeg legger deg til i blogglista mi :)

Anonym sa...

Nydelige innlegg frå deg♥
Grattis med kjempeflott premie♥
Tusen takk for koselig kommentar og fine ord:)
Klem Nina:)

Anne (Moseplassen) sa...

så søte de var :)
Hyggelig at du er med på konkurranse med dine smilende frøkner :D

Guttemamma sa...

Nei vet du,Hildegunn,det er helt ille:-(
Han var tynn fra før..men nå...
Kastet opp i et døgn, sist gang midt på dagen i går og jammen gjorde han det plutselig nå for en time siden også. Får så vondt,vet hvor ille det er å holde på sånn.Sover og sover..det eneste positive er at jeg snart er til bunns i skittentøyskurven.
Takk for omtanken♥
klem

Ja og myrt, ikke vanskelig i det hele tatt tror jeg. Har hatt en i et vestvendt vindu et år nå, vanner et par ganger i uka toppen. Denne nye står jo midt på bordet, spent på om den trives der..:-)

liven sa...

Åh så heldig du var Hildegunn....dette var utrolig fint!!!! Heldige deg og skjønner at du er fornøyd :o)
Du er nå så flink å vise gavene dine på nydelige bilder også!!!
Ønsker deg en strålende dag i Oslo!!

Ida sa...

Nydelig gave!

Og ikke minst, utrolig flotte bilder du tar! Stemor var det blomsten het ja.. TAKK.. har glemt det, og gått å tenkt på det i noen dager.. hehe :)

Ha en fin kveld, klem fra Ida

vintagepaitings sa...

Hei hei Hildegunn :)
Ja, dette var nyyydelige bilder (som vanlig..!)
Tusen takk for koselige kommentarer hos meg både titt og ofte. Jeg har rett og slett ikke fått blogget så mye den siste tiden - har ikke fått tiden til å strekke til - men har ikke glemt deg og titter innom i forbifarten både titt og ofte for å sjekke av at ting går den vante gang hos deg - og ikke minst for å sanke litt herrrlig inspirasjon fra dine bilder - silleben og ikke minst turer.
Har det ikke vært deilig i det siste??? I morgen skal jeg feire min 40 års dag med over 40 gjester på min lille veranda - og tror du ikke det er meldt plaskrein!!! sukk - men krysser fingre og tær og alt som er og håper på sol og ihvertfall opphold.
Ønsker deg en super helg også Hildegunn - koselig (litt nytt) profilbilde du har nå:9
PS: det er giveaway hos meg...
Stor klem Solveig

Kjersti sa...

hehe, fikk jo et par kubikkmeter esktra når skapet i hjørnet ble båret ut :O)

Lykke til med feiring av søsteren din :o) Håper det blir en fin feiring!

Ikke stress mht boken. Den er holdt av.
God helg! Klem fra Kjersti