tirsdag 26. april 2011

En bokanbefaling i aprilkvelden....


Da er påsken tilbakelagt, og jeg prøver å komme tilbake til normalen igjen - etter over en uke ferie, kjenner jeg at
det er litt tungt... ;o)


Påskeferien ble akkurat så deilig som jeg kunne tenke meg! Det ble opptil flere dager med strålende sol og selv om det ikke akkurat var silkeføre, var det nok av snø i fjellet, så jommen ble det ikke skitur i høyfjellet også...

Vel hjemme i Oslo igjen, og jeg føler nesten at "forsommeren" er kommet - ute er det blitt grønt og fint og temperaturen er bare såååå herlig! Etter jobb i dag, hadde jeg en deilig stund i godstolen på verandaen - ja, for sånne dager må man bare nyte.....


Rett før påske var jeg på boklansering av Maria Hovtuns nye bok
- MARIA - kokkelerer, inviterer & organiserer.

Det er uttalt at Maria Hovtun er for Norge det Amerikanske Martha Stewart er blitt for verden: den perfekte vertinne!! I boken deler Maria sine hemmeligheter med oss...


Med seg på laget har Maria hatt min superkreative og flinke barndomsvenninne Pernille Wille Våge, og sammen har de skapt en fantastisk bok, som er helt etter min smak!!! 

Sitat fra boken: "Det skjer noe når mennesker med felles interesser møtes. Maria Hovtun har bakgrunn fra interiørverdenen og Pernille Wille Våge er grafisk designer. Vi møttes første gang ved en peishylle og utvekslet gjensidig begeistring for hverandres julekort. Tanken om at vi en dag skulle finne på noe kreativt sammen, ble sådd." 


Boken er som en "smørbrødliste" som geleider deg i hvordan kokkelere, invitere & organisere - det være seg babyshower,
40-årslag, jentelunsj eller familiesøndag.


Flotte bilder som inspirerer til matlaging eller pynting av bord....


Kankje kan "Marias matpakke" inspirere? I boken finner du masse tips om hvordan få matpakken til å bli en overraskelse som både store og små setter pris på...


Med skjønne bilder, fristende oppskrifter og inspirasjon fra perm til perm, er dette en bok jeg trygt kan anbefale. Ja, boken er iallfall kommet i favorittsjiktet her hos meg!!!


Ha en kreativ og flott uke - den siste i april!!!


29 kommentarer:

Hulda sa...

Sikkert ei super bok, med litt av hvert i. Bildene så veldig fine og inspirerende ut. Ser du har fått kjøpt deg lavendel. De er så fine. Gleder meg til å plante noen her også. Vakre bilder i innlegget. Koselig at du er tilbake på bloggen igjen. :) God natt.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

SÅ herlig den boken så ut :) herlige bilder du viser her, vennen! Hverdagen er kommet hit til oss å :)
Lavendel er bare såååå vakkert :)

Stooor klem til deg!!

Sologbolig sa...

God morgen ! Og velkommen heim fra påskeferie. For ei flott bok! Det med matpakke kunne man ha trengt et kurs i ja, iallfall eg som har verdens kjedeligste matpakke, samme hver dag, skive med ost (bare fordi eg er så trøtt om morningen og da gidder eg ikkje noe annet !!)
Ser du og har hatt ei fin påske. Ja, i år har det vert så bra, først ein fantastisk Romatur og så det været da her heime etterpå da !
Ha ein flott dag, Hildegunn.
Klem fra Sigfrid

liven sa...

Heisann Hildegunn og velkommen tilbake til normalen :o)
Har jo skjønt at du har hatt en super påskeferie ja....og det tar jo litt tid å komme i gjenge igjen da :o)
Ser ut som en flott bok dette!
Ønsker deg en fin onsdag...og her skin sola i vinduskarmen :o)
Klem!!

Frøken Anker sa...

Den bog må jeg eje! Jeg har altid ønsket at være den perfekte værtinde. Når jeg ser amerikanske film, og hvad husmødrene får ud af en kage eller en gave, så bliver jeg helt misundelig. Mine kager når kun at komme ud af ovnen, så er der en hel horde af mand og børn, der har spist den. Inden den bliver pakket i smukt papir og sat på det fineste fad, jeg ejer.
Jeg tror, bare man har hjeret det rette sted, så føler gæsterne sig også velkommen :-)
Også uden, at jeg er den perfekte værtinde. Men bogen er flot. Og jeg ville også gerne eje den. Er vild med bøger :-)

Klem

Lappeline ♥ sa...

En flott påske er tilbakelagt både for deg og meg ....merker det tar litt tid åkomme tilbake her også....

Solen skinner her på morninigen ....
den boken må nok anskaffes

Ha en fin onsdag
Klem

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Hildegunn! Så skjønne bilder!! Boken så veldig flott ut. Den må jeg nok anskaffe meg;)) Takk for tips!

Ha en fortsatt fin uke!

STOR klem
Anette:)

MissMette sa...

Hei Hildegunn
Koselige å høre at du har hatt en fin påske :) - var bare helt fantastisk ღ deilig når det er slik, flott vær og bare gjøre det man har lyst til ღ Jeg har bestilt meg denne boken fra Maria Hovtuns jeg også, venter den i posten om ikke så lenge, gleder meg masse for den ser bare så fint og inspirerende ut ღ Ønsker deg en fortsatt fin uke, kos deg i vårværet, stor klem fra Mette

Guttemamma sa...

Hi hi, den har jeg kjøpt også!! Dame med den meste på stell ser det ut til...og uten tvil en vakker og inspirerende bok!! Selv jobber jeg jo med det motsatte for tiden...gi litt f...og ikke alltid ha alt på stell!!

Hrelig å høre at du har kost deg i påska, vi har hatt en lat og deilig uke på hytta. Fått litt farge i kinnene, lest krim og strikka. Spist altfor mye kolibriegg!!
Ha en herlig dag!
Masse klemmer♥

Unknown sa...

Herlig ♥ Høres ut som en bok som er verdt og ha;))
Nydelige bilder...
Er så flott med lavendel ♥ Har du den inne eller ute? Tåler den frost tro? Og er den ev lett og stelle inne?
Du skjønner, jeg har absolutt ingen grønne fingre, hihi;)

Ha en finfin onsdag!

Klem line

Familien i Fjellborg sa...

Hei hei Hildegun
Velkommen tilbake fra påskeferie -
lenge siden sist - håper alt står bra til med deg. Har plundret med nytt domene navn og har falt ut av alles lister, så jeg mistet litt av motivasjonen, men nå er jeg tilbake. Flotte bilder du viser og takk for boktips.
Ønsker deg en flott dag
klem fra Anita S

Fossestua sa...

Så bra at du har hatt en koselig påske :) Det fine været over det ganske land har ikke vært å forrakte, og tilogmed vi her i nord har hatt noen flotte dager med steiksol fra skyfri himmel :)Enda ligger det en del snø omkring, og gåsungene titter såvidt frem - men nå går det rette veien...mot sommer! :)
Flott bok din venninnne har vært med på å lage!
Ønsker deg en fin uke

Klem fra Lise

Synnøve sa...

Den boken ser ut som jeg har kunnet koset meg med leeeeenge:)))
Så koselig påskeferie du har hatt, med skiturer også.
Her er det ikke snø, og jeg leter ikke etter den heller,så her er skiene bortsatt for i år:)

Ha en fin dag
Klem Synnøve

Synnøve sa...

Den boken ser ut som jeg har kunnet koset meg med leeeeenge:)))
Så koselig påskeferie du har hatt, med skiturer også.
Her er det ikke snø, og jeg leter ikke etter den heller,så her er skiene bortsatt for i år:)

Ha en fin dag
Klem Synnøve

(eddas) sa...

Ja..da var vi tilbake i Oslo da:)
Hatt det veldig hyggelig,men er litt sliten og.Kastet og fylt to container.:)
Ser riktig flott ut den boken.
I dag svipper jeg til Strømstad og bunkrer ltt:)
klemklem tl deg

Sivs verden sa...

Boken ser kjempefin ut Hildegunn, takk for tipset:)

Ha en fin onsdag:)

Klem

selskapsdamen sa...

Dette så ut til å være en super bok, den skal jeg ta en titt på!

Frøken Anker sa...

Jeg glæder mig til at se din ''have'' i et indlæg :-)

Anette fra bloggen HVIT ROMANTIKK har sendt mig nogle norske boliblade, og der læste jeg faktisk om den norske Martha Stewart. Og takket være dig, vidste jeg jo hvem hun var. Tak

Klem

Caroline sa...

Heisann Hildegunn!
Høres ut til at du har hatt en koselig påske:)
Vi har og hatt det strålende hele påsken,sol hver dag faktisk,å bedre enn det kan det ikke bli;)
Den boka så virkelig inspirerende ut!!!
Mange flotte bilder og ideer...
Nydelig sommerfugllavendel du har skaffet deg,de er bare sååå fine!
Hadde endel av de ifjor,synd de ikke overvintrer ute,men kommer selfølgelig til å kjøpe noen av dem i år også;)
Pakken blir sendt i løpet av uka;)
Klem Caroline

Tone Yvonne sa...

For en fantastisk bok!!
Denne burde alle ha :O)

Tusen takk for at du deler og anbefaler............

Påsken er tilbakelagt, vi har midtuke nå, men om lidt så er det helg igjen gitt :O)

Håper du har fått hentet deg inn i påsken og har fått litt avstand til det som er turbuletn i din jobbhverdag :O)

Kos deg masse!!

klem fra Yvonne

Tessi sa...

Å den fikk jeg lyst på:)

x tessi

http://tessi-la-la-land.blogspot.com/

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Så bra du har kosa deg i påsken :D Det har jeg også! Men nå er det jobbing på gang... 10 uker 100% turnus men husbonden er hjemme med barna...
Men det blir nok bra både for meg og de ;)

Fine bilder...og sikkert en herlig bok!

Klem Anette

Bluggi buggi blogg sa...

Vel overstått påske :)Så ut som en kjempefin bok. Kommer nok til å se etter den i butikken :)
Nydelige bilder du tar.
Ha en fin dag
Trude :)

Anonym sa...

Hei.Boka så virkelig kjempe fin ut.Nydelige bilder.Kos deg masse med den å ha en riktig fin helg nå i den deilige våren.Nydelig tid nå.Klem fra Bodil.

Fro (Idyll på landet...) sa...

Boka ser kjempefin ut - jeg har jo bursdag snart, kanskje jeg skal sette den på ønskelista...

Det er deilig nå med vår og sol som varmer godt!
Klem

Junk De Lux sa...

Hei go´jenta:)
Takk for suuuupert tips! denne ser ut som en bok helt etter mitt hjerte...har jo lest om henne tidligere men kjenner ikke til denne fra før!

Deilig med påskeferie her også men litt godt å komme tilbake til hverdagen også synes jeg...for nå er det jo snart helg!!!

Have a goood one;)

Stoooor klem!

Anette Willemine sa...

Hørtes ut som en deilig påskeferie, Hildegunn. :) Ja, nå er det virkelig en herlig tid, vi er jammen meg heldig som har dette været nå. Det spretter og gros for fullt her hos meg.
Takk for tipset om boken. Den skal jeg sannelig få tak i!

Ønsker deg en superduper helg - i solen!

Klem,
AW

(eddas) sa...

Hei litja:)
Hadde tenkt med dit,men var helt ferdig i går...kom sent hjem fra Røros tirsdag kveld....og dro til Strømstad onsdag formiddag..og sent hjemme derfra på kvelden....
Har du tenkt deg på det bloggtreffet den 25 juni??
klemklemkem

Solveig sa...

Takk for boktips;o) Veldig herlig å kunne sette seg i solen med en god bok og nyte livet;o)
Så kjket at du fikk nyte finværet på vestlandet i påsken;o)))
Ønsker deg en flott helg, min venn.
Klem fra Solveig