lørdag 16. mars 2013

Kan noen fortelle meg...


Hvor i "allverdensrike" blir dagene av??? 

Her hos meg suser iallfall dagene avsted i turbofart
- jeg rekker ikke å si mandag før uken er på hell og nå er det jo snart påske også.... 


Siden jeg bruker å være bortreist i hele påsken, er det er ikke mye påskepynting hos meg.
I år har jeg laget meg noen søte påskekort, som jeg lar være eneste pynten sammen 
med noen påskeegg jeg har dekorert.


Kortet har jeg plassert i en gammel "blomsterstøtte" som jeg kjøpte hos Kjersti
Nytt&Shabby for en tid tilbake.


En tørket hortensiagren i den nydeligste, duse blåfarve pynter opp på skjenken i stua. 


Enkelt pyntet til påske hos meg!


Noen søte påskeservietter har fått plass i serviettholderen


Er det ikke herlig vel, med lyset som igjen "fyller" hjemmene våre? Ja, og med lyset som igjen er "tilbake", må jeg innrømme at jeg er begynt å lengte etter at våren skal ta tak for alvor, og gi oss varmere dager slik at utesesongen kan begynne....


Her er et annet kort jeg har laget. De søte nostalgiske bildene har jeg funnet på nettet, printet ut og limt til kartong - vanskeligere behøver det ikke å være..... 


Denne lørdagen har vi lett snødryss i hovedstaden. Mens mange nok har tatt turen til Holmenkollen for å oppleve kollenstemningen så planlegger jeg innelørdag - her har jeg nemlig ett og annet å pusle med..;)

Ønsker dere en riktig god helg!!



28 kommentarer:

Marit sa...

Kjempefin påskepynt!:) Trenger ikke ha ha frem mye for å få påskestemning, det enkle er ofte det beste!:)

Ha en fin dag! Klem Marit :)

Hos Jorunn sa...

Hei Hildegunn!
De var utrolig søte de kortene du har laget. Selv har jeg ikke bestemt meg for pynt enda, det blir uansett ikke mye...hadde det vært barn i huset så hadde det blitt mer. Nydelige bilder hos deg idag, jeg likte godt den tørkete hortensiakvisten. Så lenge det er hortensia å få kjøpt så har jeg alltid et paat stykker, men jeg har aldri tørket de..det skal jeg prøve. Tøff den blomsterstøtten din, jeg husker vi hadde sånn hjemme da jeg var yngre...morsom måte å sette et kort i den!

Ha en fortsatt god helg, klem fra Jorunn

Janne sa...

Koselig påskepynt og kortene var nyyyydelige!
Blir nesten litt skremt selv hvor det blir av dagene:)
God helg!
Klemmer fra Janne

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Hildegunn!
Nei, dagene bare flyr avgårde her også, og ukene og månedene suser like fort av sted! Men, nå går det jo mot vår og sommer, så da gjør det i grunnen ikke så mye!

Ønsker deg en flott inne-helg!

Klem Cathrine :-)

liven sa...

Koselig påskestemning hos deg....og akkurat passe pyntet dette!
Herlige påskekort har du også laget :)
Er glad i påsken fordi det betyr vår! Hvertfall på kalenderen :)
Og hvor blir dagene av ja ?? Det bare fyker, og jeg har så mye jeg har lyst å gjøre....så jeg stemmer for flere timer i døgnet!

Ønsker deg en fin helg Hildegunn
Klem fra meg i vest:)

loftkroken sa...

Ja det kan du si ? Det går fortere til eldre man blir tror jeg :/
Så fine lampene dine er undere her, de var du heldig med :-)
Og nydelige påskekort ♡♡

God helg til deg
Klemmer Bente

Refleksjon på livsvegen sa...

Så koseleg Hildegunn!
Du er dyktig på å pynte :-)
Og det enkleste er ofte det beste!

Tida ja, den renn av stad.. Er berre å henge med ;-)

God helg!!

mirjamsdrøm sa...

Hei Hildegunn!!
Det er alltid så koselig hos deg ;)
Nydelig pynt, og herlige kort!
Dagene suser av gårde ja, og jeg vet heller ikke hvor de blir av.
Tenker ofte at jeg må bli enda bedre på å nyte øyeblikkene!
Her snør det masse om dagene, våren er utsatt ;) men den kommer snart!
Ha en flott helg videre!
Klem Mirjam

Mor Inger`s hus sa...

Ja, hvor blir dagene av.... Ikke vet jeg, men de forsvinner i forrykende tempo i alle fall.

For noen nydelige påskekort.
Det er bare sååå koselig hos deg.

God helg.
Klem Inger

Janne i Fagerlia sa...

Fine bilder du viser. Likte spesielt godt de søte serviettene dine.

Nita's verden sa...

åh så nydelig du hadde pyntet på skjenken din. eg likte virkelig alt. de tørka hortensia, påskebildet , den flotte kransen og servietteholderen .
I just love it .
klem Nita

Unknown sa...

Så fine kort ♥
Og nydelig hortenisia:)
Her fyker og dagene fort avgårde, alt for fort...

Ha en fortsatt god helg ♥

Elin | Draumesidene sa...

Så fint og påskepynta, det skal ikkje så mykje til? Her har vi fantastiske dagar, og langtidsvarselet er eventyrleg :) Håper godvèret varer gjennom påska også!

God innspurt til ferie!

klem,
e :)

hill`s interiørblogg sa...

Nydelig kort du har laget. Og jeg er heller ikke av de som pynter til påske. Men det du har pyntet med var nydelig og enkelt.
Ha en flott lørdag.
Klem fra Hill-Iren

Gry sa...

Så flotte bilder og påskestremning!
Ønsker deg en super søndag!
Klem :)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så herlige påskekort du ha laget!
Helt nydelige:)
Liker det nostalgiske preget og de sarte fargene kjempegodt.
Og du,jeg skulle også vist hvor dagene blir av...det går rimelig fort unna...
Ønsker deg en flott søndag!
Klem:)

Blonder og perler sa...

Det er ofte ikke så mye som skal til, synes du har pyntet fint. Nydelige kort, forresten.
Jeg pleier å pynte med enkle midler - noen hjemmepynta egg, kvister og blomster..bra nok!
Ønsker deg ei riktig god uke.
Klem.

Fjordheim sa...

Syns det var kjempefin påskepynt hos deg. Enkelt, stilig og kreativt.
Nydelig kort i en flott "kortholder" Husker slike, og vet hvor den kommer til å havne visst det skulle dukke opp noen slike på bruktmarkedet.
Ønsker deg ei ny herlig, og sikkert like rask, uke.)

Landcharm sa...

Ja, tiden kommer fort til oss. Jeg går å håper at påsken skal gå veldig sakte, men jeg burde ha lært dette nå, at selv om det er noen dager så går det alt for fort. Vi får bare nyte en og en dag!

Guttemamma sa...

Ikke så mange blogger jeg har tid til å titte innom om dagen, men din MÅ jeg alltid. Kjempekosleig på kjøkkenet ditt, HIldegunn. Nydelige påskekort, deilig at ikke all påskepynt er gul...
Og ja, har ikke tenkt på at det hadde vært enda mer slitsomt med tre dødre og lite bad:-)
Klem♥

Anonym sa...

Nei jeg vet ikke hvor disse dagene tar veien hen? Helgen går fortere enn fortest, jeg synes også ukedagene iler i vei. Merker at jeg har lyst til rope, stopp litt - vent vent...

Her blir det hjemmepåske på oss, så her skal jeg faktisk påskepynte i år. Det gleder jeg meg til :)

Tusen takk for koselig hilsning til meg på bursdagen min i går, det var koselig å få så mange hyggelige kommentarer :)
Ha en fin uke som kommer. Ps. kanskje trikset er å bare kjede seg litt? Kanskje det går litt tregere da??? nææææh, jeg vet ikke ;)

Caroline sa...

Så flotte kort du har laget med de nostalgiske motivene!
Nydelig hortensiablomst på skjenken din:)
Her har det ikke vært noe lett snødryss i helgen,her har det kavsnødd og vi har fått 30-40 cm snø,ALTFOR MYE!!!
Men det går heldigvis rette veien,med lysere dager,det er jo herlig:)
Ønsker deg en fin ny uke!
Klem Caroline

Min stil sa...

Heisan du. Så koselig pynt :) Mye av påskepynten man finner i butikkene er alt for glorete og for mye plast etter min smak, men dette var nydelig!
Ønsker deg en super påske. Klæm

Solveig sa...

Det er alltid koselig her hos deg!! Du er så flink til å åynte og ta koselige bilder. Du minner oss på at påskepynt slett ikke trenger å være vanskelig og innviklet for å være fin. Tror jeg tenker litt for innviklet av og til:0)
Skal du vestover i påsken? Kose deg uansett:0)))
Klem fra Solveig

M sa...

),O
lö,)
l),
l
Hei snupp! Jeg er på rundtur for å ønske velkommen til en konkurranse om et deilig PEACE sjal på Bloggedamer40+! Jeg håper du blir med!
Klem, M
Ps. skjønne bilder som vanlig!

farmor sa...

Vakkert!
Ønsker deg en riktig god påske.
Farmor

Fjordheim sa...

Høres herlig ut med skikkelig påskeferie.
Ønsker deg ei riktig god påske:)

Janne sa...

Må bare innom for å ønske deg en knallfin påskeferie og kos deg masse!
Vi starter ferien fra søndag...men har ikke bestemt når vi reiser til hytta...
Nattaklem fra Janne