lørdag 20. april 2013

Oppdrag konfirmasjon


Om to uker skal en venninne av meg holde konfirmasjon for datteren sin, og hun har spurt om jeg kunne tenke meg å pynte bordene. Jeg elsker jo slike ting, så jeg takket selvsagt gladelig ja :)


I dag har jeg "testet" litt - eneste føring jeg har fått er at rosa er ønsket velkommen....


Med disse enkle midlene tenker jeg å pynte bordet....


De sarte rosa gerberaene står i fin kontrast til det røffe striestoffet.


Synes det ble dekorativt og fint med rosa dekorsteiner i vasene og et lett strø ut over løperen...


Her har jeg laget bordkort som er knyttet rundt servietten med rosa bånd og jutesnøre. 


Det finnes utallige måter å lage bordkort på, og jeg har ikke "landet" hva jeg skal gjøre. Kanskje høre med konfirmanten selv, hva hun synes om idéene...?


Synes kombinasjonen av striestoffet og de rosa detaljene ble både røft og fint. Kanskje er det dette jeg går for, men jeg har et par andre tanker også, så det gjenstår å se :) 

Ønsker dere en finfin helg!


Legg til bildetekst

15 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Nydelig ;-)
Lettast å pynte til jenter syns eg.
Blå blomster er ikkje så enkelt å finne.
I Juni skal yngste guten vår konfirmerast.
Så bør vel planlegge litt eg også.

God helg!

Hos Jorunn sa...

De er jo heldige de som har deg til å pynte bordet, det kommer til å bli så lekkert!! De rosa gerbraene er så vakre! Ønsker deg en forsatt fin helg, Hildegunn og kos deg! Her er det strålende sol og jeg tror jeg går uut og vasker litt vinduer.
Klemmer fra Jorunn

Kort og Søm sa...

Dette blir fint!

God helg til deg,
klem Fredrikke :O)

Anonym sa...

Wow, ja det ser jo kjempefint ut da. Du er flink!! Skal bli spennende å se hva du ender opp med til slutt da, håper vi får se noen bilder av det endelige resultatet :)

jeg skal også i gang til konfirmasjon her, jeg skal ta bilder av en konfirmant og har et par artige ideer på lur. Synd det er så kaldt, jeg hadde håpet på litt grønt på trærne når jeg skal ta bilder, det er ikke lenge igjen nå. VI får håpe på knallvår nå, straks, om hjørnet??? ja?? Håper!! :)

God helg :)

Unknown sa...

Dette var lekkert ja:))
ELsker strien ♥
Og de fiiiine blomstene!

Ninas Interiør sa...

Det var kjempefint! Liker kombinasjonen mellom det grove striestoffet, og det sarte rosa:-) Og veldig fine bordkort! Det enkle er ofte det beste..;-)

Fortsatt god helg til deg!:-)

Klem Nina

Barbros lille atelier sa...

Så gøy! Det kommer til å bli knallfint!
Vakkert og litt røft - flott kombinasjon!
Gleder meg til å se mer:-)

Klem

Blonder og perler sa...

Så gøy å få være med å pynte! Ser ut som du greier oppgaven med glans. Du er jo så kreativ og flink med sammensetning av farger og materialer.
Ha en fin dag!
Klem.

loftkroken sa...

Dette får du til :))
Skikkelig lekkert og tøft :))
Jente er lettest å pynte til.
Gleder meg å se det endelige resultatet :))

Klemmer til deg

Fjordheim sa...

Det er jo så morsomt å pynte bord til fest. Dette ble jo kjempefint.
Flott med det rosa sammen med strien ja.
Lykke til å ha en herlig dag :)

Caroline sa...

For et spennende oppdrag du har fått!
Tenker du får det kjempegodt til,du er jo så flink og kreativ:)
Kjempeflott kombinasjon med rosa og striestoffet!
Lykke til hvertfall:)
Ønsker deg en fin uke!
Klem Caroline

MissMette sa...

Så spennende, Hildegunn ღ
Du er jo bare kjempeflink
så dette kommer til å bli
kjempebra! Alltid koselig
med slike oppdrag :)
Gleder meg til å se hvordan
det blir :) Og så ønsker jeg
deg en fortsatt fin uke :)
Klem fra Mette

liven sa...

Tenker du kommer til å klare den oppgaven på fineste måte :)
Gerbera gjør mye...er kjempefin å bruke på et festbord :)
Ønsker deg gode vårdager Hildegunn...og jeg stemmer for flere timer i døgnet!!
Klem!

Anonym sa...

Dette så veldig bra ut, konfirmanten blir nok veldig fornøyd :-)

Elin

hjemme bra sa...

Dette kjem til å bli bra!!!
Lykke til.
Er spent på det endelige resultatet.

Ha ei srålandes helg.