fredag 1. august 2014

Unormal, men deilig....



Nå som temperaturen har sunket noen grader, er det begynt å nærme seg en "tilnærmet normal" sommer her i Norge - ikke er vi vant med sol fra skyfri himmel i ukesvis, og slettes ikke er vi vant med en slik temperatur, som den siste tiden faktisk har ligger over hva de sydligere breddegrader har hatt. Dette har ganske enkelt vært en unormal sommer - men akk så deilig.... ♥ ♥


Denne uken her her jeg hatt "permisjon" som hyttepasser og har vært hjemme hos meg selv
- fint å kunne nyte dagene her også..


I dag skriver vi august, og det er slettes ikke slutt på sommervarmen enda. Riktignok er temperaturen litt mer "dempet" og værbildet har vært "bittelitt" mer ustabilt denne uken - men de deilige sommerdagene er her fortsatt, og de nytes til fulle.... 


I sommer har jeg handlet disse fine glassene hos Tore Garden - perfekt til en iskald milk-shake :)

Sølvi Haugen Leivdal som er en sambygding av meg, driver nettbutikken ToreGarden i tillegg til at hun har gårdsbutikk på gården i Leivdalen i Eid kommune. Menignen var at jeg skulle besøke den koselige gårdsbutikken hennes i sommer da jeg var hjemme på ferie, men tiden ble for kort, og det ble netthandel i stedet for.

Om du skulle befinne deg i nærheten anbefaler jeg virkelig at du tar turen innom gårdsbutikken, eller du kan titte innom nettbutikken, som virkelig "bugner" av flotte ting...


Det romslige glasset har fint lokk med plass for sugerør


Et nytt masagsin i kompaniskap med en iskald milk-shake er aldri feil på en flott sommerdag....



Da er det snart helg, og for mitt vedkommende betyr det at jeg flytter tilbake til kolonihagen for å ha en siste uke der for denne sommeren
- en uke jeg skal nyte "til fulle"...

Riktig god helg alle sammen - måtte solen skinne og sommerdagene forbli deilige...


9 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Flotte bilder og fin stemning!
Skal sjå innom nettbutikken.
Kos deg i kolonihagen :-)

Ingvild B sa...

Det hørtes deilig ut med en
uke i kolonihagen -igjen!
Du er heldig! ♥

God helg!

Anonym sa...

Så fine bilder og stemning du har fotografert. Ja deilig at temperaturen har sunket litt, jeg har hatt ferie i 3 uker nå og kost meg verre!!
Forresten så fikk jeg Bolig Drøm i posen på en interiørbutikk i Tønsberg tidligere i sommer og ble helt forelska i bladet, så nå har jeg bestilt abbonement og det er så fint blad. Virkelig :)

I sommer har jeg fått helt dilla på hvitt og blått, og forsøkt å kjøpe inn så mye interiørdetaljer som mulig i de fargene. Er på jakt etter sommerlige kaffekrus også i hvitt og blått, og har forelska meg veldig i de som er i tv på Sommar med Ernst. De er fine de... :)

bakkens reiseblogg sa...

Hei!!!!
Nyt den siste uken i kolonihagen. Skjønner godt at du trives der, føler meg så heldig at jeg får lov til å komme på besøk i løpet av sommeren.

Det er vel ikke så lenge til turen går til Hellas for deg og søster?

Sommer klem fra Bakken

Unknown sa...

Jeg er aldeles beundret over nettsiden din. Ta gjerne en titt på nettsiden min =) Eg blogger litt om tapetsering Dessverre er ikke nettsiden så god som din :/

Ruths datter sa...

De glassene er topp nå som vepsen er så plagsom. Du får ha drikken i fred. Fin stemning som vanlig hos deg. Ønsker deg god helg.
Klemz

angie sa...

es sieht sehr gemütlich bei ihnen aus!!! ich liebe die tischdecke mit den sternen!!! alles liebe von angie aus deutschland

Lunalei ;-) sa...

Hei Hildegunn!
Så koselig å besøke bloggen din igjen - her var det akkurat like flott som alltid. Inspirerende og nydelige bilder!!!
Håper du har hatt en super sommer,
Klem fra Lunalu

Brocante sa...

Kos deg videre i sommer!