onsdag 23. januar 2008

Gleder meg....

Ja, da er det fredag og endelig snart helg igjen! Ettersom jeg hadde en litt "småsyk" dag i går og i natt, skal det bli godt å gå en rolig helg i møte. Håper bare jeg er "over det". Jeg VIL IKKE bli syk!!!
Med diktet under, vil jeg ønske dere alle en riktig god helg - kos dere masse!!



Ny dag....

Jeg har fått en vakker gave.
En ny dag som kun er min.
Det er opp til meg å velge
hva jeg skal bruke gaven til.

Dagen står der i min dørsprekk.
Venter på å komme inn.
Full av blanke rene sider
med all verdens farger til.

Hvordan kan jeg best utnytte
denne gaven jeg har fått?
Jeg må velge varme farger,
ikke farge arket grått!

Jeg vil bruke dagens timer
til å være positiv!
Glede mennesker jeg møter,
gi oppmuntring og smil.

Uansett så må jeg huske
at når dagen er forbi,
har de ting jeg sa og gjorde
tråkket opp en liten sti.

Det er opp til meg å styre
hvor stien fører hen.
Ønsket er at du som ser den
kan se sporet av en venn.

(ukjent)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så fine ord... Håper du held deg frisk! Ønsker deg ei god helg:0)

Ingrid sa...

Det var et kjempefint dikt! :)
Håper du holder deg frisk og får ei kjempefin helg! Klem

liven sa...

Hei:) Ja her bare datt jeg innom enda en fin blogg!!!
fine ting du viser:) Og det diktet ditt.......jammen er det sant det som skrives. Vi må prøve å leve etter dette. Ha en fin dag:)

Hulda sa...

Det var et godt dikt. Man må prøve å tenke positivt. :) Fin blomst også. Håper at du holder deg frisk.

Lene sa...

Hei på deg i kvelden :)

Håper formen er bedre :) Deilig å bare slappe av. Vi har kosa oss med barnebarnet som kom på uventet besøk. Namminam - spise henne opp :)) Og så den store klassefesten på tv. Like morsomt det konseptet der, år etter år. Vi er ikke de store tvslavene her i gården, så av og til er det bare koselig å tiite i boksen :)

Det var noen kjempefine ord du hadde her for dagen - gode å ta med seg og tenke litt på :)

Ha en superfin kveld, og kos deg sååå masse :)

Godbedringsklem herfra :)

liven sa...

Hei igjen:) takk for kommentar. Klart det er ok at du linker meg. Ha fortsatt en fin kveld

Anniche ♥ Annas Rom sa...

God helg til deg også!

Må ikke bli syk:))

Lilla Blanka sa...

Hej och TACK för besöket i min blogg!
Ja du får gärna lägga med mig i länklistan, det är bara jätteroligt!
Din blogg ser jättefin ut..jag stannar en stund och tittar runt :)
Kram
Mia