lørdag 16. oktober 2010

Skjønt - By Ti Mo


I dag våknet jeg opp til en helt nydelig dag her i Oslo - stor sol på strålende blå himmel. Ute ligger enda rimfrosten på bakken, mens solen gjør at det gnistrer i de flotte høstfargene som fortsatt er å se utenfor stuevinduet mitt. Selv om gradestokken ikke viste mange grader, måtte denne dagen starte med en kaffekopp under pleddet i stolen på verandaen - nyte den klare høstluften og se hvordan de gule bladene danset mot bakken....


by Ti Mo er et klesmerke jeg har visst om eksisterte, men aldri riktig oppdaget før ganske nylig! by Ti Mo som er Norsk, fører en helt fantastisk kolleksjon av behagelige plagg i nydelige farger - med små detaljer til å bli glad av... :o)
 

 Her er min første Ti Mo, som jeg kjøpte litt tidligere i høst! Kjolen som er i deilig viscose og ull har en helt nydelig lavendelfarge, og har søte små hjerter i offwhite. For å gjøre kjolen "komplett", har jeg også en nydelig blondeunderkjole under - hvor detaljene ikke gjemmes under kjolen, men er synelig i form av blonder og søte detaljer. 


by Ti Mo er bare eksperter på de søte detaljene, og her ser dere litt av underkjolen. Gjør vel ingenting om man viser underkjolen når det er sånne flotte detaljer som blir synlige...
 

Det eller søteste synes jeg likevel er denne romantiske blonden som stikker nedom skjørtekanten - skjønt, ikke sant??? Ja, etter å ha følt by Ti Mo på kroppen kan jeg vel si at det helt sikkert vil komme mer av dette merket inn i klesskapet mitt - behagligere og skjønnere plagg skal jeg lete lenge etter... :o)

Her hos meg kommer lørdagen til å skride frem med huslige sysler og litt produksjon. I kveld skal jeg på venninnemiddag, noe som jeg alltid gleder meg til. Deilig mat, god vin, skravling og latter i godt selskap - det finnes jo ikke så mye som overgår det...!

Ha en flott høsthelg alle sammen - kos dere masse!!!



36 kommentarer:

(eddas) sa...

God morron:)
Ja..de har masse lekkert...har du vært i butikken på Frogner...der det er en liten kafe og?Tror det er søsteren til hun som designer som driver det stedet...masse lekkert der...:)
Kos deg i fin været..tenkte meg ut og fotogrfere litt i det fine været og lyset..
eddaKlememr

Synnøve sa...

Så lekker tunika og underkjole. Fine detaljer på klærne. Nå fikk jeg lyst til og kjøpe meg et nytt antrekk,maken til det du viser.

Jeg skal på seinvakt,men koser meg med og sulle litt hjemme først. Drikke kaffe sammen med mannen min og blogge litt.

Ha en fin lørdag,sammen med gode venner,mat og vin. Kos deg
Klem Synnøve

sylvia sa...

hei,
å nydelig kjole det der er,
åå underkjolen var vakker,klart man kan vise den frem,
nydelige bilder,
ja solen er her å,men kaldt,-4 på morran.
kos deg masse i helgen.
klem fra sylvia

Merethe sa...

Lekre klær. Romantiske og skjønne.
Vi har et strålende høstbvær for tiden :) her er det også knall.
Var ute og gikk i Hamars gater i går. Deilig å bare gå slik å nyte dagen. Var også innom en vakker interiørbutikk. Da tenke jeg faktisk på deg.Kan du skjønne det. :)
God helg. Klem Merethe

Sologbolig sa...

Å så kjempefin den var !!
Her er også et nydelig vær i dag, vi skal dra på hytta snart, venter bare på at to små gutter skal bli henta av foreldrene.
Ønsker deg ei nydelig helg, Hildegunn!
Klem.

Hege sa...

HELT skjønn kjole, elsker klær med små detaljer!
- bare liitt dyr å kjøpe mange av;-)
Kos deg masse med helg og veninne-middag,
klem H:-)

Magdalena sa...

lekker kreasjon du har der.. nydleige farger...
stemning å sitte ute i slike høstdager... det gjorde eg på landet, satt på terassen og kjente høstlukten, det var så stille at vi kunne hør et og ett blad falle ned...
glemmer ikke slike stunder, og vi som kommer fra landet vi nyyter det, sant??
ha en god helg videre..
magny

Hverdagen vår sa...

Hei kjære venn:)
Oi ja de klærne var fine og så fint med den blondekanten nederst, jeg prøver å kvitte meg med olabukse, genser typen jeg er, men må nok jobbe litt mer med saken;)

Her blir det også litt husarbeid og frøkna skal lage litt forskjellig av løv og kvist så regner med at støvsugeren må frem etterpå-

Ha en flott lørdagskveld, og kos deg på vennine kveld

Klem fra Eli

Anonym sa...

Hei.Så nydelig kjole.Virkelig kjempe fin.Kos deg masse med venninndene og ha en riktig fin Lørdag.Klem fra Bodil.

Anonym sa...

Nydelig kjole,jeg er kjole og skjørte dame,syns det er bedre enn bukser.
Klem Mette.

Unknown sa...

Hei! Jeg må si jeg ble imponert over at du inntok dagens første kaffekopp på verandaen! Der er jeg litt pysete... orker ikke fryse mer enn nødvendig.. ;-) Jeg har selv vært ute i naturen og fått inspirasjon i dag. Jeg er så heldig å ha huset mitt midt i naturen!
Nydelig kjole også! God lørdagsklem til deg! Kos deg!!

Datt sa...

Virkelig nydelig! Og du har så rett, helt skjønne detaljer! <3

Ingvild B sa...

Høres ut som en perfekt lørdag!
Kos deg :)

Klem

Landcharm sa...

Tusen takk for hyggelig melding fra deg. Jeg liker måten du tar bilder på. Ønsker deg en fin helg!

Gry sa...

Ja, de har virkelig mye nydelig!! Utsøkt og lekker og det er som du sier de vakre detaljene som gjør de så spesielle. Nydelig kjole du har kjøpt deg! Så deilig med slike helgedager, nyt kvelden! Takk for koselige ord hos meg <3 Klem Gry

Martilie sa...

Nydelig kjole og underkjole.

Jeg liker også TiMo veldig godt, nydelige klær, god kvalitet og veldig bekvemt :) Har kjøpt et par antrekk derfra i høst jeg også og bruker det masse..

Ønsker deg en nydelig helg! Tusen takk for kos hilsen hos meg!

Stor klem fra Tove

hjem hos linda sa...

God kveld i stua....
Eller du er jo på venninnekveld i kveld:0)

Ja de ha masse lekkert i det merke,jeg har også en del der.....

Klæm til deg fra meg.....

Guttemamma sa...

Hei du!!
JA,for et fantastisk vær vi har hatt!! Ti-Mo har nydelig tøy,uten tvil!! Har noen plagg derfra jeg også, har kjøpt når det har vært salg:-)
Kos deg med venninnetreff i kveld,ja nå er det vel egentlig...
klem♥

Guttemamma sa...

..ja,glemte å si at kjolen din ser kjempefin ut!!

Hjemme hos meg sa...

Halloisen!

...Lækker kjole :)

Håper du koser deg på jentekveld!

Koskos :)

hjemme bra sa...

hei Hildegunn.
Ser det er alt for lenge sidan eg var på besøk på bloggen din. Så mykje vakkert å så her! Flott hylle med flott pynt på. Og ein herlig kjole.
Spennende med hobby - du lager alltd så mykje lekkert!
Kanskje eg kjem igang med noko snart eg òg... No går det mest i amming, bleieskifting, vasking av klede og husarbei... Men det er greit. Koser oss med babyjenta :-)
Ønsker deg ein god søndag i morga.

STEINKJERRINGA sa...

Nå har jeg ikke besøkt bloggen din på uker, så nå har jeg kost meg ei stund. Det er så gjennomført og koselig hjemme hos deg. Jeg hadde likt meg godt på juleverksted.. Ha en strålende søndag!

Hulda sa...

En nydelig tunika, med små hjertedetaljer, og skjønn blondekant. Skjønner at du liker denne. Er nok kledelig på også, ser det ut til. Stilig sted du har hengt den opp og tatt bilder av den.

God søndag!

Crinoline sa...

Disse klærne var virkelig nydelige.Lekkert med blondekanten som synes under.Jeg bør straks fornye litt av garderoben.Hadde storopprydding for noen dager siden så nå er det litt tomt i skapene.God uke til deg.Klem

☆Therese sa...

Håper kvelden i går var super!
Selv var jeg på besøk hos foreldrene til en av Junior sine bestekompiser. De hadde bedt foreldrene til 6 av sønnens beste venner. Det var utrolig koselig, deilig mat og godt å drikke ;O)

Jeg har vist om Ti Mo en stund, har tittet litt på plaggene i en butikk som fører det merket her i byen også, men foreløpig har jeg tilgode å kjøpe meg noe. Tror ikke det drøyer så lenge før det sniker seg et slik plagg i skapet her :)

Ha en deilig søndags kveld.
Klem

Anonym sa...

For en nydelig blogg du har og vakker kjole!!! Har hørt om merket selv men dessverre eier jeg ingen ting fra de... enda :O)

Anonym sa...

For en nydelig blogg du har og vakker kjole!!! Har hørt om merket selv men dessverre eier jeg ingen ting fra de... enda :O)

Melissa sa...

Hei :D

Jaaaa, de har såååå mye søtt.
Elsker klærne deres.
By Ti Mo og Odd Molly har helt fantastiske klær, masse blonder og romantiske farger.
Love it!!

Ha en fin kveld

Melissa

Gry sa...

Så deilig med fint høstvær, her har det regnet masse i hele helgen, var ute og tok inn hagemøbler o.l var våt til skinnet....
Nydelige detaljer på de klærne, må vist sjekke ut det merket litt.
Ønsker deg ei flott uke!
Klem : )

Anette Willemine sa...

Hei, Hildegunn!
Jeg har faktisk flere plagg fra TiMo, men jeg ante ikke at de var norske!

Kjempelekker kjole!

Ønsker deg en deilig uke!

Klem,
Anette Willemine

Alven sa...

Hei :-)

Så flott kjole :-) søtt med prikker :-) Driver å syr en prikkete kjole til minstejenta her i huset :-)
Og nydelig når blondene henger nedenfor :-)
Håper du hadde en flott helg :-)

Klem

salige lavendel sa...

Åh, ja jeg oppdaget dette merket for et par år siden. Kjøpte en nydelig jakke og ble så glad i den. Enig med deg i at de legger vekt på de skjønneste detaljer og så har de ofte stoffer som er veldig behagelig mot huden.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Vakker kjole med fine detaljer!
Blondene ble prikken over i-en:))
Ønsker deg ei fortsatt fin uke!

Bestefars Verksted. sa...

Så utrolig fin den var.....nydelige detaljer ! Og farger ! Syns det er så mye lekre merker for tiden,at det er direkte farlig å bevege seg inn i klesbutikker,gitt...... :) - klem fra meg.

Elin | Draumesidene sa...

Hei kjære Hildegunn! For ein nydeleg kjole, og underkjole! Har høyrt om merket, men eig beklagelegvis ikkje noko slikt? Eg beklager at eg er så lite innom, prøver å slakke på med denne blogginga. Har vore flink å trene igjen, og då går dagane, saman med dei daglege gjeremåla. No SNØVAR det ute! Isj og fysj! Alt for tidleg, spør du meg!

Håper austlandet slepp unna, er vel ofte slik når her er dårleg vèr?

Ynskjer deg ei flott haustveke!
God klem frå Elin :)

Anonym sa...

Kjempefint ! :-)

Føler meg litt sånn bonderomantisk her nå. " Vil du være med meg vidre....? " tror jeg har funnet ut hvordan det gjøres . Du må sende meg en mail til frufjols@gmail.com - så tar jeg det vidre derfra. Tror og håper jeg.

Vi snakkes :-)