tirsdag 19. oktober 2010

Tiden går fort...


Jeg vet at mange synes det er tidlig å tenke på julen, men for oss hobbyentusiaster, er det ikke mer enn tiden og veien dersom vi skal bli ferdig slik at vi kan sette oss ned og
nyte adventstiden i fulle drag...

Selv dere som synes det er en evighet til jul
- en liten "sniktitt" tåler dere vel...???


Måtte jo selvsagt lage litt stemning rundt bildene mine, og da fant jeg frem noen kongler og et par nydelige snøkrystaller....
 

Her ligger litt av resultatet - en fin liten bunke med julekort!

Inntil kortene skal "spres" videre, har de fått plass i en søt liten sinkkurv - en dekorasjon i seg selv..!
 

Disse kortene er kanskje ikke de mest "julete", men jeg likte utrolig godt de duse fargene, både i de nostalgiske bildene og scrappearket jeg har brukt.
 

Her har jeg brukt puncher til å stanse ut snøkrystaller i en fin sølvfarget kartong. Snøkrystallene har jeg festet med limputer for å skape mer liv til kortet.
 

De nydelige nostalgiske bildene er fra scrappeark
kjøpt på Panduro.
 

Det flotte lyseblå skrappearket er kjøpt hos Hobby Norge/Steffens AS. Arket har tekst med God Jul og 24.12 skrevet med nydelig gammeldags skrift.

Kantene på kortet er svertet ved bruk av stempelpute og en liten svamp. De svertede kantene utgjør faktisk en stor forskjell - kortet ble mer levende, og ikke så "flatt"...
 

Å ha juleverksted er kjempekoselig - kanskje ikke alltid så veldig stor produksjon, men det viktigste er jo å møtes og ha det hyggelig sammen - ikke sant???
 

Denne skjønne lysestaken og den søte sinkkurven kjøpte jeg i sommer på Radhika Design i Hegdehaugsveien. Det var salg, og jeg fikk det for en slikk og ingenting - ja faktisk betalte jeg bare den nette sum av 20 kroner - for begge - tilsammen! Hi, hi - ja da er det gøy å shoppe dere... :o)
 

Blandingen av sink, kongler og snøkrystaller ga en aning av koselig julestemning på kjøkkenet mitt under fotoshooten. Nesten litt fristende til å la det bli liggende fremme, men nei, det er tross alt en god stund igjen før vi er der...

Ha en super uke alle sammen!!!




37 kommentarer:

liven sa...

Nydelige kort Hildegunn!!!
blir der noe i butikken din eller??
Koselig stemning i kjøkkenkroken din her :o)

ha en fin kveld :o)

Gammel stil sa...

GUUUUUD!!! SÅ NYDELIG!!! FLINKE DEG:) Caps Lock måtte på for å få frem hvor begeistret vi ble:)

Klem:)

Lunalei ;-) sa...

Hei på deg, kjære venn! Så nyydelige kort du har lagd - de var perfekt julete!!! Og jeg skjønner godt at du er fristet til å la dem stå framme!!!

Jeg har kjøpt meg verdens nydeligste juletrelys.... fra Riviera Maison. Mini lysekroner med prismer...sukk - men jeg har også lagt dem bort - selv om de pynta opp veeeldig bra på soverommet... hi hi

Nå har jeg kommet hjem til mamma - og tevannet står til kok. Det skal bli deilig å slappe av noen dager.
Det høres helt herlig ut å dra på venninnetur til London - det er et av favoritt shoppestedene mine!!!
Jeg håper du får en fantastisk tur!!!
Nå er det snart Greys - ;-)
Ha en fin kveld!
Klem fra skravlesara...
Lunalu

Monica sa...

Nydelige kort du har laget! :) Nå er det jammen ikke lenge igjen til jul, så det er absolutt lov både og tenke på og glede seg :) Og greit å komme igang med det som skal lages - for det er nok å gjøre i desember :)
Ønsker deg en fin før-førjulstid :) Klem fra Monica

Elin | Draumesidene sa...

Måtte innom igjen :) Nydelege kort, og så flotte bilder!

Klem E :)

Hege sa...

He, he er slik selv jeg Hildegunn!,
- så veldig kjekt å hente litt inspirasjon i disse nydelige bildene ( en som er like "gal" som meg):-D
Vi er en gjeng jenter som møtes en gang i mnd og har kreativt verksted..,
og neste møte er om en drøy uke:-)
Har med meg STOR bag når jeg skal dit!
Ha en fortsatt kreativ kveld,
klem Hege.

sylvia sa...

hei Hildegunn.
så alldeles nydelige kort dette var,flink du er.
klart en må være tidlig ute til jul,jeg selv titter i butikker på juleting og koser meg,liker godt det kommer i butikker nå,trenger den tiden å tenke å planlegge jeg.
tidlig,jepp,men tiden flyr såå fort.
å i mørketiden må vi få lov å drømme litt.
ønsker deg en nydelig kveld,
klem fra sylvia

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Nydeleg!♥
Du er so flink...
Eg er ikkje begynt å tenke på jula enno...vil stoppe tida slik at permisjonen ikkje tar slutt...☺

Klem M♥

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå så koselig med juleverksted allerede nå da... pleier også ha juleverksted, men litt senere..

nydelige kort du har laget.. mottagerne blir nok kjemepglad for disse.. håper ingen ser de her inne da..


Herlige bilder..

klemmer =))

Randi sa...

Nydelege kort du har laga!
Kjenner det kribler litt i juleånden når eg ser dette...
Synest det er litt tidleg å begynna på jula enno, men...
så er det jo herleg å vera ferdig og nyta dei siste vekene utan for masse gjenståande også då...
Ja juleverksted er gøy! Håper vi skal få arrangert eit i år også... :-)
Klems

Hjemme hos meg sa...

Halloisen!

Kjempefine kort! Håpe de du sender de til setter pris på dem :)

Er litt jul hos meg også... Har faktisk en stor Heidalsnisse i stua nå ;) Ei som har kjøpt den med for meg, og når jeg fikk den hørte jeg nissen sa "ikke rydd meg bort med en gang"... Men må nok bort nå strax, er jo som du sier litt tidlig!

Ha en super uke du også!!

Klemmer :)

huset ved elva-elin sa...

Så fint kort :-) Jeg synes det er kjempe koselig å sitte på høsten og lage julegaver, og kort som skal sendes til familie og venner (håper de som får korta setter pris på det da, tross alt en del jobb)
Ha det fint
Klem fra Elin

Li/Småtingene sa...

Så fine kort; og ikke minst stemningsfulle bilder! Det var litt sånn "fredelig jul" over dem... Synes det er helt i orden med en liiiten sniktitt på jula nå, så kan man begynne å drømme litt om hvordan man vil ha det... :-)

Ha en fin kveld!

Bestefars Verksted. sa...

Hei på deg Hildegunn :) Så utrolig fine kort,jeg bare elsker de duse fargene,men det vet du jo......hihiii :) Nesten hele stuen min,forandrer seg sakte,men sikkert til å gli over til disse fargene......kan du skjønne det !? vakre detaljer,så søtt med snøkrystaller........kansje jeg må investere i litt utstyr for slikt....har jo stor effekt på kortene. Og så heldig du var med den kurven og lysestaken.......de hadde jeg gjerne eid !!! Virkelig kos på bordet ditt,når det står slik,med kortene oppi kurven......du er så flink til å lage go'stemning !!! Klem fra meg.

Besta sa...

Jeg syntes det var skjønt med litt julestemning. Det var noen nydelige kort du hadde laget:)
klem fra marilyn

Line fra huset på landet sa...

Hei Hildegunn:) guri malla så nydelige kort du har laget!! Og nei..det er absolutt ikke for tidlig med jul. Er i grunn glad andre kommer med litt juleinnslag også, siden jeg har holdt på med julemesse-produksjon siden august!! Kan tenkes jeg blir litt lei jul i desember, håper ikke det, men uansett. Sånn er det hvis en skal henge seg på slike messer.
20 kroner for de kammerstakene der?? tror du er vill jeg! Griseflaks! de er jo helt skjønne!!
Kammerstake(r) er noe jeg selv skal ha denne høsten/vinteren. De minner meg om gammeldags jul.
Ha en toppers lille-lørdag imorgen Hildegunn :))
Klem fra Line

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så vakkert, Hildegunn! :) Du er bare sååå flink!! Nydelige bilder!

Ha en fin kveld og morgendag!
Klemmer

Martilie sa...

Nydelig julestemning og de aldeles aller vakreste kort!!

Du er så flink - og så allsidig! :)

Kos deg med forberedelsen og juleverkstedene..

Klem fra Tove

(eddas) sa...

Nydelige kort du lager Hildegunn...dette er noe du virkelig kan:)Lenge til jul ja...tror liksom det...men jeg vet at det er bare et øyeblikk så er det julaften...
Må gå gennom julepynten...har alt for mye...så noe kan vel selges..
ha en fin fin dag søte du...
eddaKlemmer

Guttemamma sa...

Hlet nydelige,legger du ut noen for salg eller:)??? Må sikre meg noen i såfall!! Og det er IKKE en evighet til jul,vi snakker vips altså!!
klem med ønske om en herlig dag!!

Guttemamma sa...

Supert,Hildegunn!! Jeg vil gjerne ha 5...så ikke glem meg da:-)
Står på farta på vei ut,skal til naprapaten "min" og knekke litt..så skal jeg bake kake og sy vimpel til gevinst, til et opplegg på skolen i kveld, Vi har hvert år Tv-innsamlingskveld og samler inn penger å skolen. Veldig koselig. Så var det litt klær og hus som skal fikses...vips så er den fridagen gått:-)
Klem♥

Hulda sa...

Virkelig lekre kort du har laget. Disse må bli fine å gi bort til jul. Flott bakgrunnsark også, det har jeg ikke sett før. Sendte en stor bestilling på mønsterark til Papir i hjertet i går.. Det går mye ark til kalendrene jeg lager. Flotte bilder du har tatt, som virkelig gir julefølelse. ;)

Magdalena sa...

så nydelige kort... så vakre bilder i innlegget, så skjønn stemning...
du er sååå flink
goklem,magny

Synnøve sa...

Hei
Flotte kort du lager.
Jeg falt helt for sink kurven og lysestaken jeg da.De var bare nydelig.
Å så billig da,da er det morsomt og handle.
Her er det julestemning ute,det har kommet snø i natt.
Klem

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Du har så rett, en sniktitt tåler vi absolutt:))
Nydelige kort Du har laget, elsker det nostalgiske!
Og sinkkurven var virkleig lekker, og godt det er flere som har begynnt på julekort og andre juleting;)
Ha en fin dag!!

Karma sa...

Kjempe fine bilder, kortene ble supre! Det får meg til å ha lyst til å ta turen innom panduro pg shoppe litt før alt er utsolgt nå før "jul" :)

Klem Kaja:)

Min Still By Maia sa...

Hei vennen!

Så nydelige kortene var og skjønne bilder. Deilig med litt julestemning synes nå jeg da!

Ja, by TiMo er mitt store favoritt merke. Har du vært i butikken på Frogner? Er jo bare så deilig å sette seg ned der med en god kaffekopp.

Ha en fortsatt fin dag ;)

MAIAklemmer

Mia, New Room Interior sa...

Du lager de nydeligste ting!! Fantastiske julekort med nydelig motiv! HA en fin kveld! Klem

Kjersti sa...

Så herlige kort! Du er flink du Hildegunn...
BOken i det siste innlegget er Jeanne Dàrcs julebok anno 2008 som nå er trykket opp i nytt opplag. Eneste forskjellen er at det er i magasonform og ikke bokform.
Så har du boken er ikke dette noe for deg, snuppa!
London, ja.... Det hadde ikke vært å forakte. Heldiggrisen!Ta noen fine bilder så vi kan oppleve London også...
Skulle gjerne vært med på boklansering, men jeg stenger jo ikke før klokken 17, så jeg har jo ikke sjans til å være der til "åpningen". Skal du dit? Tror du det gjør noe om man kommer litt senere?

Arneberg sa...

Koselige bilder!Jeg kjenner at julestemningen kommer snikende;-)
Hilsen Mona

lavendel mio sa...

Å hildrande du for et nydelig innlegg!
De kortene må jeg ta av meg hatten for, så utrolig flink du er...holder du ikke kurs da?;)
Elsker den gode stemningen på kjøkkenet ditt, dette kan du:)
Ha en fin torsdag,...natta, klem Hanne

Merethe sa...

Å så fine kort. Du har laget den rette stemningen rundt det hele :) nydelige bilder. Det er ikke så lenge til jul da :)tiden flyr her hos oss... Ha det fint. klem

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så nydelige kort du har laget! Nei, det er ikke for tidlig å begynne med juletingene nå, så jeg er nok i gang snart jeg også! Som du sier, så er det nesten bare tiden og veien om det skal være klart til 1. advent! Jeg skal ha julekalender i år også, så følg med!

Ha en fin dag!

Klem Cathrine :-)

Kort og Søm sa...

Nydelige kort, og jul tidlig er helt iorden for meg...*smiler*..
ha en fin ettermiddag,
klem Fredrikke :O)

Lunalei ;-) sa...

Åh - i morgen drar du til London... heldiggrisen!!!! ;-) Slik har det vært de siste gangene vi også har reist... skal vi rekke noe kulturelt - innimellom shopping og barrunder... en må jo prioritere - og det har blitt litt lite kultutrelt de siste årene...!!!
Men OJ som vi har kost oss lell!!!

Nå sitter jeg her og kjenner varmen spre seg både på hender og føtter - vi har vært på tur i skogen og lagd Arabiske Netter (bålmat) - vi voksne hadde med vin til maten (!) mens de små hadde juice - kjempe kos!!!
I morgen blir det lammelår og på lørdag rypemiddag... tror jeg må intensivere trening når vi kommer hjem igjen...

Håper du får en kjempe fin tur og at du finner mye fint i London!
Ha en superfin tur!!!
Stooor klem fra Lunalu

Hjemme hos meg sa...

Hei igjen :)

Hm... jeg må nok innrømme at nissefar står midt i stua og koser seg, men må se og få ryddet han bort nå. Jeg får ta han i morgen når jeg tar helgevasken ;)
Men appropo jul, kommer du til å lage "God jul" skilt å selge??? Isåfall må du holde av et til meg ;)

Ut å reise igjen du da :) Da må du ha en finfin tur!!!Er vel nok å shoppe der... Kos deg masse masse, og GOD TUR!!

Stor klem Anette :)

Hos Jorunn sa...

Så flink du er, Hildegunn! Kortene var nydelige. Kjøkkenlampen din var forresten kjempefin! Ha en flott helg, klem fra Jorunn