søndag 26. mai 2013

Herlig helg....



For en fantastisk flott helg vi har tilbakelagt her i Oslo - sol og sommertemperaturer, slikt kan vi like :) 

På lørdag hadde jeg venninnebesøk, og da stod mat, drikke og skravling ut i de sene nattetimer på agendaen
- slike stunder er dyrebare og alltid veldig vellykket....



Til venninnekvelden pyntet jeg bordet enkelt med hvit linduk og en dekorlenke med lys. Hadde en del andre tanker om bordpyntingen, men siden det flotte sommerværet "fanget" meg utendørs ble det litt dårlig tid til å gå tett på detaljnivået - det får jeg ta ved neste anledning....


På hver kuvert hadde jeg pyntet med et søtt lite skilt i sink som ønsket velkommen til bords - skiltet var min lille gave til gjestene..


Til forrett serverte jeg vegetar Pakora med mintsaus og sweet chili.


Til hovedrett serverte jeg en "smakssterk" Biff curry med ris og cashewnøtter. 


Som avslutning serverte jeg Manuelas cupcakes med vanilje smørkrem - søtere kan det nesten ikke bli....


I den nydelige kvelden kunne vi tenne lys og kose oss på verandaen - en makeløs flott kveld i gode venners lag 


9 kommentarer:

Reidunn sa...

Ser ut som dere har hatt en fantastisk kveld!!:)
Så mye deilig mat du har servert gjestene dine:)
Her har vi også hatt ei strålende helg!:)
Klem Reidunn

liven sa...

Se så flott og stemningsfullt ut Hildegunn
Deilig mat og skjønn borddekking :)

Ønsker deg en fin ny uke
Klem Klem

Caroline sa...

Nam,nam,her var det mange fristelser!
Skulle gjerne vært gjest hos deg;)
Koselig borddekkning også,fint lite skilt på hver kuvert!
Nå kom regnet her,passte egentlig veldig godt siden jeg nettopp var ute med hønsemøkka på plenen og i beddene;)
Ha en fin ny uke:)
Klem Caroline

Hos Jorunn sa...

Hei Hildegunn! Så flott du hadde dekket på til gjestene dine og så fin vertinnegave de fikk! Det må være veldig koselig å være gjest hos deg!! Nydelig mat du serverte også:) Ekstra bonus var jo det fine været som var den helgen...det blir ikke feil å sitte ute på den stemningsfulle verandaen din i godt lag, da:))

Ha en fin uke, klem fra Jorunn

Lindas Lille Leilighet sa...

Synes bordekkingen var kjempefin! Og maten var det iallefall ikke nå å si på:D Lekkert! Herlig med sånne venninnekvelder:) Blir alltid litt for lang tid mellom hver gang..men sånn er det, deilig når man endelig gjør det:D Ha en fin dag:)

Klem

Solveig sa...

Så koselig du har laget det for dine gjester! Her må man jo bare føle seg velkommen! ;o)
Ønsker deg en strålende dag!
Klem fra Solveig

Refleksjon på livsvegen sa...

Venninekveldar er viktige!!
Og når det vert tillaga så nydeleg må det vere heilt perfekt :-)

klem

Jeanette sa...

Så nydelig oppdekkning Hildegunn,og maten såg jo himmelsk god ut:))
Tenker dere kosa dere:)
Koslig att du la inn nokre ord til meg i dag,så kjekkt att eg ikkje er gløymt!
Fin fin helg til deg(",)
Her vest har me hatt flotte dager nå,håper sommeren er komt for å bli en stund!
Nå er det vel på tide å legge seg,har pakka å skal opp igjen klokka 03.00...gjesp!! så Flesland next!
Riga i helgen,eg og min mann skal være med på en trykkstart på en jobb me får laget der borte:) Ellers så skal me nyte Riga med kafe`liv,god mat og alt som hører med:)
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Du har virkelig sansen for de vakre, små detaljer:)