fredag 17. april 2015

Grønne gleder


Her i Oslo er det fortsatt litt sånn "av og på" - været har vekslet mellom litt sol, litt regn, en snøbye i ny og ne og det er et kaldt drag i lufta. Den gode vårfølelsen lar med andre ord vente på seg, og da er det godt å kunne nyte vårlige, grønne gleder innendørs.... 

Jeg er glad i grønne planter, og pletter i luften synes jeg er fine...

Dessverre har jeg ingen grønne fingrer, så det gjenstår å se hvor lenge jeg kan klare å holde liv i denne...

En grønn sifonflaske med et fint metallskilt har fått plass på skjenken sammen med planten.

Den fine trådkurven har jeg kjøpt hos Hansen&Dysvik for ikke alt for mange kronene...

Blomserpotten har jeg skjult ved å vikle hvitt silkepapir rundt, og på toppen har jeg lagt en fin krans laget av kvister..
En grønn glede

Nå håper jeg virkelig snart på å kunne "flytte ut". Gleder meg til å ordne, fikse og gjøre det koselig på verandaen for sesongen - ikke minst få andre grønne gleder på plass i krukker og kar.


Ønsker dere alle en flott kommende helg


12 kommentarer:

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så fint!!!
Kram och en fin Torsdag

Refleksjon på livsvegen sa...

Veldig fint!
Inspirerande :-)

God helg Hildegunn!

Ruths datter sa...

Kjempekoselig, og absolutt vårlig. Ønsker deg en god helg.
Klem

Unknown sa...

Så fint :)
Pletter i luften er så fine :)

Ha en deilig helg!

Anonym sa...

Koselig :) :) :)
Du lager så fint rundt deg, alltid veldig koselig å se når du kommer med litt nytt i bloggen!!
I dag er det endelig lørdag og jeg skal fram med vaskebøtta og gjøre klar balkongen vår ute, det blir fint :) Håper på mange gode varme ettermiddager og kvelder der ute nå i sommersesongen, det hadde vært fint :)

God heeeeeeeelg :)

Janne i Fagerlia sa...

Flotte interiørbilder!

toves sammensurium sa...

Nyyydelige bilder - grønt er skjønt :)
Toveklem :)

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Ja, pletter i luften er en fin plante. Den var veldig fin i metallkurven og sammen med sifonflaska. Lekkert!
Jeg fikk kjøpt en 6-pack hos Plantasjen for en billig penge for et par uker siden, mulig et par av mine havner i en slik kurv etter hvert også. Synes det var så fint!

Ha fine maidager fortsatt! Kos deg med alt det hyggelige som venter.

Klem Trine

liven sa...

Takk for koselig hilsen Hildegunn, fikk plutselig lyst å poste et innlegg 😃
Kjempefine bilder her som alltid!

Nå får vi håpe at sommertempersturen kommer snart og ønsker deg fine maidager !
Klem

bakkens reiseblogg sa...

Hei hei. Som alltid flotte bilder og jeg får bestandig inspirasjon etter å ha vært innom bloggen din :-)

Klen fra Bakken

Sivs verden sa...

Hei! Jammen lenge siden jeg tittet innom bloggen din sist!! Har blitt en dårlig blogger, he he :) Fint hos deg som alltid. Ønsker deg en riktig fin sommer!

Unknown sa...

Hi there! I'm at work surfing around your blog from my new apple iphone! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Keep up the excellent work!
________________
kristen stewart hot